Õpilaste ja vanemate heaolu on õpetajatele tähtis ning see mõlgub neil meeles igat ülesannet andes ja tunde planeerides. Õpetajad annavad oma parima, et kõik lapsevanemad oleksid rahul, kuigi 25-30 lapsega klassis on see üsna keeruline.

2. Anna uuele õpetajale võimalus

Kas hoiad pöidlaid pihus ja palvetad taeva poole, et su laps ei saaks sel aastal uut, äsja koolist tulnud õpetajat? Pole põhjust! Need asjad, mis noorel õpetajal kogemusest puudu jäävad, teevad nad tagasi pühendumuse ja entusiasmiga. Ära kahtle kõiges, mis nad ette võtavad ja usalda neid — nad tõesti tahavad su lapsele parimat!

3. Tunnusta uusi õpetamismeetodeid

See, kuidas lapsed täna õpivad, erineb väga palju sellest, kuidas meie omal ajal koolis tarkusi omandasime. See, et õpetaja kasutab sinu meelest ebatraditsioonilist meetodit, ei tähenda tingimata, et see on halb või ebaefektiivne. Hoopis vastupidi — tänapäeval püütakse õppimine teha võimalikult lõbusaks ja mänguliseks, sest nii jääb õpitu ka paremini pähe.

4. Andesta lapsele eksimused

Selge see, et ükski lapsevanem ei ole rõõmus, kui lapsel koolis kõige paremini ei lähe. Vanemad ei tohiks laste vastu liiga karmid olla, vaid tuleks õpetada abi küsima ning ise uuesti järele saama. Lapsed peaksid õpetajaid usaldama ja julgema tunnistada, et nad on jänni jäänud — ainult nii saavad õpetajad aidata ja abist on ka midagi kasu.

5. Kontrolltööde tulemused ei ole kõige tähtsamad

Loomulikult on tore, kui lapsed saavad kontrolltööde eest häid hindeid, kuid ühes testis põrumine ei ole veel maailmalõpp. Oluline on see, et laps saaks teemast tegelikult aru. Ärge olge oma laste vastu kurjad, kui nad mõnikord halva hindega koju tulevad. Keegi pole täiuslik!

6. Kuula oma last!

Vanematel võib olla üsna valus kuulda, kui lapsel on koolis probleeme kas õppimise või kaasõpilastega. Ära ignoreeri, kui laps püüab sulle sellest rääkida. Ja see, et õpetaja probleemile tähelepanu juhib, ei tähenda, et ta norib tüli või proovib tõestada, et laps on halb! Hoopis vastupidi! Nüüd on aeg teha koostööd, mitte võidelda, ning aidata lapsel koos raskusest üle saada.

7. Lapse kodutööd on tema kohustus, mitte sinu!

Ära leiuta oma lapsele vabandusi, miks kodutööd tegemata on. See on tema kohustus, tema ülesanne, ta peab ise vastutama ja oma aega niimoodi jagama, et saaks nii trennis käidud, sõpradega mängitud kui kodused ülesanded tehtud. Mida kiiremini ta selle ära õpib, seda lihtsam ta elu olema saab. Kui sina tema eest vabandad ja talle põhjuseid leiutad, annad sa talle ainult halba eeskuju ja õpetad, et kohustustest ongi võimalik mööda hiilida ja see on normaalne.

8. Tunne huvi ka suuremate laste tegemiste vastu!

Tavaliselt on algklasside lapsevanemad aktiivselt kooliga ühenduses ja tunnevad lapse koolielu vastu huvi, kuid põhi- ja keskkoolis nähakse õpetajat heal juhul kord aastas lapsevanemate koosolekul. Vanemad arvavad ja ka lapsed ise ütlevad, et teismelised on juba piisavalt suured ega vaja enam vanemate nõu ja abi, kuid see on tegelikult väga vale. Põhikool ja keskkool on rasked, programmid keerulised, lapsed tunnevad tohutut survet hästi hakkama saada ja üksinda ei tule nad selle tohutu koormaga lihtsalt toime.

9. Ka õpetajad võivad haigeks jääda

Ükski lapsevanem ei rõõmusta, kui lapse oma õpetaja koolist puudub ja asendaja tuleb. Eriti oluline on oma õpetaja kohalolek algklassides. Kuid õpetajad ei ole robotid ja nemadki võivad haigestuda või ootamatutesse olukordadesse sattuda. Pole mõtet õpetaja peale seetõttu pahandada! ”

10. Õpetajast ei tohi halvasti rääkida!

Lapse arvamus koolist ja õpetajast kujuneb sinu arvamuse põhjal. Iialgi ei tohi sa õpetajast lapse kuuldes halvasti rääkida! Sa õõnestad õpetaja jalgealust ning annad lapsele justkui õiguse õiendada ja vastu haukuda. See ei soodusta kuidagi sujuvat koostööd klassiruumis.

Allikas: Today.com