• Pange sügise algul koos lapsega paika uus päevarütm. Mõelge koos läbi: kui pikk on koolipäev, millal on trenn, millal on aeg teha koduseid ülesandeid, millal puhata ja mängida.
  • Kui mõni päev on väga tihe või lõpeb trenn liiga hilja, planeerige mõni õppetükk võimalusel eelnevale päevale.
  • Las laps valib ise koha, kus õppida. Paljudele algklassilastele meeldib õppida näiteks söögilaua ääres, kui ema samal ajal köögipoolel süüa valmistab.
  • Olge õppiva lapse kuuldekaugusel, kuid ärge istuge tema kõrvale. See tekitab lapses tunde, et koolitööde eest vastutab vanem. Kõrval istuda tasub vaid siis, kui laps loeb midagi ette või näitab tehtud tööd.
  • Kui laps kahtleb palju ja küsib vanemalt aina üle, kas tema leitud lahendus on õige, võib seda kinnitust talle anda. Kui aga küsimine muutub rutiiniks, on mõistlik lapsele pakkuda: “Harjutaks täna nii, et sa iga kord ei küsi — kui kahtled, vaatame ülesande koos pärast üle!”

Kuidas aidata õppimisraskustega last ja kuidas lapsele õppimisel paremini toeks olla, loe ajakirja Pere ja Kodu värskest oktoobrinumbrist!