Vanaema:
“Kui mina koolis käisin, siis ei olnud õpetajatele kitumine küll au sees. Sõbrale ei pannud jalga taha meie klassis keegi. Grete jutust kuulen, et see on neil juba mitmes kord, kui üksteist maha tehakse. Huvitav, mis neil toimub seal klassis. Teen Gretele kakaod, et ta rahuneks, ja siis arutame seda asja.”

Kommentaar

Grete on pidanud kokku puutuma olukorraga, millega ilmselt kõik lapsed oma elus ühel või teisel ajahetkel kokku puutuvad. Sageli käituvad lapsed sel moel hetke­emotsioonide ajel, mõistmata, kui haiget nad võivad teisele teha. Mõnikord võib selles käitumises olla ka pahatahtlikkust. Praegu polegi tähtis küsimus, miks sõbranna nii käitus (ilmselt on tegu kadeduse ja Ruta enda probleemiga), vaid pigem see, kuidas aida­ta Gretel olukorraga toime tulla. Vanaema käitub targalt, kui Gretet kuulab ja talle toeks on.

Nõuanne

  • Kui laps tunneb, et sõber on ta reetnud, siis kõigepealt kuula teda. Lase tal oma emotsioonid välja valada.
  • Kui sulle meenub mõni analoogne seik oma lapsepõlvest, jaga seda lapsega. Kuidas sa möödunule praegu tagasi vaatad?
  • Aruta lapsega, millist sõpra ta tahaks ja milline sõber ta ise on. Kas ja kuidas saaks ta sõbrale teada anda, et selline käitumine tegi haiget?
  • Anna lapsele ruumi oma haiget saamise ja pettumusega toime tulla. Kinnita talle, et oled tema poolt.
  • On tõenäoline, et lapsed lepivad peagi ära ja loodetavasti ka õpivad sellest kogemusest. Seepärast ära ole lapse sõbra suhtes ka liiga kriitiline.