Isa:
“Markus teab, et õde on veel väike. Ta peaks koolitöid tegema oma laua taga ning ukse vahelt kinni panema, siis ei pääse õde segama. Käskisin tal joonistada uue pildi, aga selle peale kostis teisest toast ainult vali protestikisa. Võib-olla ta joonistas sellepärast siin, et tahtis olla õhtul pere keskel. Küllap oleks talle meeldinud, kui oleksime tema pilti vaadanud ja kiitnud. Võtan õige pruuni vildika ja teen Markuse koera pruuni­triibuliseks. Ehk see lepitab poissi natuke.”

Markus:
“Mulle ei meeldi sellise tilu­lilu joonistamine. Ma oleksin võinud teha ralliauto või voltida lennuki! Alati võib õde teha kõike, mida tahab, ega saa üldse riielda. Ma ei saa ju niimoodi õppida, kui ta kõik mu asjad ära rikub. Ma ei taha kogu aeg ainult oma toas ka istuda.”

Psühholoog:
“Peres, kus on kaks eri vanuses last, tuleks katsuda leida aega mõlemale. Suurem laps vajab ennekõike vaikset ja rahulikku koosolemist, et ta saaks vajadusel õppetöös abi küsida. Parim lahendus on, kui tema õppimise ajal väiksem magab või mängib õues. Lahendus oleks ka see, et üks vanematest tegeleks väiksemaga.
Olukord, kus väiksema eest tuleb koolitarbeid peita või teda eemale tõrjuda, võib vanemas lapses tekitada trotsi küll – proovige ise töösse süveneda, kui peate tähele­panu mitme asja vahel jagama.”

Nõuanne vanemale

  • Jagage pereliikmete vahel ülesanded ära – kes millal mis lapsega tegeleb.
  • Püüdke leida väiksemale paeluv tegevus, et see ei tikuks koolilast segama süvenemist nõudva tegevuse juures.
  • Kiitke suurema joonistust ning andke nõu, kuhu veel mõni detail lisada. Nii näeb laps, et mõtlete kaasa, ja tunneb, et pole raske ülesandega üksi.
  • Kui laps ei taha rikutud pilti uuesti joonistada, võib tõesti abi olla soditud osa kavalasti pildi sisse peitmisest. Last ei tohiks murega üksi jätta.
  • Ärge saatke last alati oma tuppa. Pigem looge võimalus, et mõned kergemad õppetükid saaksid tehtud pere ringis ühise laua taga.
  • Vahel aitab ka see, kui annate väiksemale oma paberi ja pliiatsid – vähemalt mõnda aega on tema tähelepanu siis enda tegevusega hõivatud.