Esimese lapse puhul tundus mulle eelkool kooliks ettevalmistamisel kõige olulisemana – ta käis isegi kahe kooli ettevalmistusrühmas. Nüüd aga näib mulle, et eelkool on tähtis eelkõige koolile, sest see annab parema võimaluse hinnata lapse kooliküpsust. Kui soovite, et laps läheks erilisse kooli – kas sellisesse, kuhu saab katsetega, või erakooli –, on tõesti oluline, et koolil oleks võimalik lapsega tuttavaks saada. Kui aga otsustate kodulähedase tavakooli kasuks, pole eelkool kuigi vajalik.

Ent last peab kooliminekuks ikkagi häälestama. Tihti läheb tohutu vunk tähtede õppimisele, kuid sellest olulisem on lugude jutustamise ja oma mõtete väljendamise oskus. Töövihikusse kriipsude vedamisest hoopis rohkem aitab kirjutamise õppimisele kaasa peenmotoorika, näiteks heegeldamise harjutamine.

Numbrite tundmisest tähtsamad on esialgu pisiasjadena tunduvad võimed: kas lapsel on ikka meeles pärast vetsuskäiku vesi peale tõmmata? Kas ta saab ise jopel luku kinni? Tuleb ta koolist koju sama komplekti riiete ja asjadega, millega hommikul välja läks, või kipub osa kooli jääma? On tal julgust abi küsida? Tähed ja numbrid saavad lapsed selgeks nii või teisiti, aga on teadmised, mida koolis ei õpetata ja mille puudumine võib karmilt tunda anda.

Kooliskäimiseks vajalikud oskused ei teki vaid kooliminekule eelneva aasta jooksul, need kujunevad pikema perioodi vältel. Kuigi tõsi, aasta enne esimesse klassi minekut on sobiv hetk, et teha audit ja hinnata, kas on valdkondi, millele jõulisemalt tähelepanu pöörata. Seekordne ajakiri Koolieelik ongi 4-7aastaste põngerjate vanematele nagu hea spikker, mille abil oma last vaadelda.

Toredat avastamisrõõmu koos lapsega! Värske ajakiri Koolieelik on nüüd müügil!