15 supertoitu, mida peaksid kindlasti oma lapsele pakkuma (ja ise ka sööma)


15 supertoitu, mida peaksid kindlasti oma lapsele pakkuma (ja ise ka sööma)
Foto: Shutterstock

Mudilaste söömisega käib alati üks tants ja trall, ei sobi neile ei üks ega teine. Kuid neid 15 supertoitu maitsevad pea kõigile lastele ja kui pakud neile neid piisavas koguses, saavad nad ka oma lemmiktoitudest kasvamiseks vajalikud ained kätte!

1. Munad
Munadest saab laps ülivajalikku valku ning need on ühed vähesed toiduained, mis sisaldavad kaltsiumil imenduda aitavat D-vitamiini. Laps, kes sööb hommikusöögiks muna, saab korralikult kõhu täis ega tunne vajadust vahepeal näksida.

2. Kaerahelbed
Hommikune kerahelbepuder aitab lastel paremini keskenduda ja pikemalt õpetaja jutule tähelepanu pöörata. Kiudaineterikas puder seedib aeglaselt, andes lapsele pika aja jooksul energiat.

3. Puuviljad
Ükskõik millised puuviljad on lapse jaoks väga kasulikud, andes talle kasvamiseks vajalikke mineraalaineid ja vitamiine. Puuviljades sisalduvad kiudained hoiavad lapse kõhu korras. Mida rohkem erinevaid puuvilju laps sööb, seda rohkem erinevaid vajalike aineid ta saab, seetõttu ära piirdu ainult õuntega, vaid paku talle ka apelsini, melonit, kiivit, marju, banaane…

4. Pähklid
Pähklites on palju kasulikke rasvu, mida on laste aju, luude ja südame kasvamiseks ja arenguks vaja. Peotäis pähkleid hommikueine kõrvale annab lapsele terveks peävaks vajaliku energia.

Seotud lood:

5. Piim
Kaltsium ja valk on pisikese kasvava keha kütuseks. Valgud ehitavad aju, kaltsium luid ja hambaid.

6. Mustikad
Mustikad on nimetatud kõige kasulikumateks marjadeks nende suure antioksüdantide sisalduse tõttu. Nüüd on tõestatud, et mustikate söömine aitab ära hoida südamehaiguste teket ja diabeeti ning toetab aju arengut. Samuti aitavad need tumedad imemarjad vähendada kahjulikku kõhurasva.

7. Tofu
Sojatooted on suurepärased valguallikad ning neil on vähkiennetav toime. Tofut peaks sööma just noored tüdrukud, sest tofu mõjub eriti hästi rinnakoe arengule, aidates ära hoida kõrvalekaldeid — siit siis ka see eelnevalt mainitud vähkiennetav toime.

Loe veel

8. Tomatid
Tomatites on ohtralt lükopeeni, mis kaitseb keha paljude vähivormide eest. Tomateid küpsetades vabaneb lükopeeni veelgi. Väike nõuanne: tomatites leiduvad kasulikud ained saab keha paremini kätte, kui neid süüa näiteks koos tilga oliiviõliga.

9. Kreeka jogurt
Jogurtis leiduvad bakterid buustivad immuunsüsteemi ja hoiavad seedimise korras. Maitsestamata kreeka jogurtis on kolm korda rohkem valku ja märkimisväärselt vähem suhkrut kui maitsestatud variandis. Ise võid maitsestada mee või agaavisiirupiga.

10. Kapsas
Kapsa krõmpsumine ja pehme maitse meeldib lastele tavaliselt rohkem kui teised roheliste lehtedega ja vängema maitsega salatid. Kapsas on puhastava toimega, uhtudes kehast välja toksiine. Eestlaste toidulaualt ei puudu kunagi hapukapsas, mis on eriti võimas looduslik antibiootikum.

11. Lõhe
Omega-3 rasvhapped on üliolulised lapse aju arenguks, võitlevad depressiooniga ja on põletikuvastase toimega.

12. Kakao
70% puhas kakao sisaldab vererõhku alandavaid flavonoide, mis mõjuvad ergutavalt ka südame ja igemete arengule.

13. Oad
Oad on väga rikkalikud valguallikad, sisaldades küllaldaselt ka kaltsiumi ja kiudaineid — kõik lastele hädavajalikud ained. Mida tumedamad oad, seda paremad.

14. Basiilik
Basiilikus on hulgaliselt antioksüdante ning vitamiine A, C ja K, samuti rauda, kaltsiumit ja kaaliumit. Võib aidata peavalusid leevendada ja neid ära hoida.

15. Kaneel
Kaneel reguleerib veresuhkru taset ja kui veresuhkur on stabiilne, on lapsel tuju parem ja sul pole oodata tüütuid jonnihooge ja virinaid. Puista kaneeli pannkookidele, sega jogurtisse, kasuta küpsetistes või kaerahelbepudrus.

Podcastid
Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare