Kuidas sinu lapse magamisharjumused tema elu mõjutavad

 (1)
Kuidas sinu lapse magamisharjumused tema elu mõjutavad
Scanpix/PantherMedia

Vähene magamine ehk unevõlg võib muuta lapse rahtutuks, tujukaks, tema võimed langevad ja isu muutub. Kuidas saada aru, kas laps magab piisavalt? Aita oma lapsel tervislikke magamisharjumusi kujundada ning tema areng, tervis ja vaimne ning füüsiline heaolu paranevad koheselt.

Kui palju unetunde minu laps vajab?

  • Beebid...............11-18 tundi
  • Mudilased............11-14 tundi
  • Algkooliealised......10-11 tundi
  • Põhikooliaealised....8,5-9,5 tundi

Katseta, kas sinu laps magab piisavalt. Lisa tema tavapärasele uneajale 30 minutit ja jälgi, kas sinu laps puhkab paremini välja, kas ta on rahulikum ja kas tema meeleolu on rõõmsam.

Mis juhtub, kui minu laps ei saa küllaldaselt und?

  • Kooliprobleemid (probleemid tähelepanu ja mäluga)
  • Hüperaktiivsus ja käitumisprobleemid
  • Tujukõikumised
  • Sportlike sooritustulemuste langus (reaktsioonikiiruse ja tähelepanu langus)
  • Teismeliste käitumisprobleemid
  • Peavalud
  • Valutundlikkuse suurenemine
  • Kaalutõus (kuna isu reguleerivate hormoonide töö on häiritud)
  • Insuliinitaseme kõikumine ja diabeedirisk

Unepuudus võib olla seotud lapse hüperaktiivsusega ja võib näida, et lapsel on ADHD tunnused, kuid unerütmi paikasaamisega need ilmingud kaovad.

Seotud lood:

Milline on parim magamisrutiin?

  • Pange paika kindel magamaminekuaeg
  • Seadke sisse igaõhtune rutiin (hambapesu, riiete vahetus, unejutt - see kõik häälestab unele)
  • Reguleeri toa valgus uneeelsel ajal hämaramaks
  • Lülitage televiisor ja arvuti välja vähemalt tund enne magamaminekut. (Sinine valgus uneelsel ajal häirib organismi loomulikku rütmi)
  • Väldi söömist enne uinumist, kuid ära pane ka näljast last magama. (Enne und võib süüa näiteks kana, banaani, jogurtit, kodujuustu. Need toidud ei mõju ergutavalt.)
  • Ei mingit magusat juba mitu tundi enne uinumist

Mida võiks laps päeval teisiti teha, et uni parem oleks?

Loe veel

  • Lõppegu tema trennid varem, kui kolm tundi enne uinumist
  • Laps võiks süüa hommikusööki regulaarselt
  • Igal hommikul peaks äratus olema samal ajal
  • Ära lase lapsel õhtupoolikul diivanil tukkuda, kui ta on lõunauinakute east välja kasvanud

Kui laps on õhtul magama läinud, siis peaks kogu pere nii valguse kui heli madalamaks keerama. Rääkige omavahel teiste pereliiketega vaiksemalt, pange televiisor vaiksemaks, ärge kolistage, jne.

Annad endast parima ja järgid ka neid soovitusi, kuid lapse uni on ikka häiritud? Siis on aeg lastearsti poole pöörduda.

Allikas: health.clevelandclinic.org

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare