Avarda lapse muusikamaailma!
Oma pill. Kingi või meisterda lapsele pill, millega ta saab ise helisid tekitada. Kallid elektroonilised mänguasjad polegi alati parim lahendus, sest laps ei taipa, miks ja kust heli tuleb. Mehaanilist heli tekitades saab laps aimu ka füüsikast ja akustikast.
Erinevad helid. Katseta lapsega helide tekitamist: täida klaaspudelid, metalltorud vms erineva hulga veega, koputa ja kuula helisid. Suuremate lastega võid kasutada kristallist veiniklaase. Täida klaasid osaliselt veega, niisuta sõrm ja vea mööda klaasi serva. Otsige koos erinevaid helisid, muutes vee hulka klaasis.
Rütmimuna. Pane üllatusmuna plastkesta sisse paar hernest või mõni riisi­tera ja kasuta seda rütmipillina.
Helide kuulamine. Kuulata lapsega helisid enda ümber. Jäljendage neid
ja rääkige neist: vihm, tuul, puude kohin, vee vulin, lume krudin, ukse
kriuk­satus.
Tants. Tantsi koos lapsega muusika järgi, kasutades uut ja huvitavat muusikat. Eri kultuurides on erinevad rütmid ja helid. Lapsed on täiskasvanule harjumatute helide suhtes palju avatumad, seega katseta julgelt.
Laul. Laula lapsele ja koos lapsega. Ära pelga, et sa ei laula piisavalt hästi: laps ei ole lauluvõistluse žürii liige, ta ei mõtle hästi-halvasti skaalal. Laps tahab, et oleks tore mängida.
Kodune kontsert. Kui laps on avalikule muusikaüritusele minekuks liiga väike või püsimatu, leia tutvusringkonnast mõni muusikakooli õpilane, kes oleks nõus väikestele esinema. Tehke tore kodune kontsert ning rõõmu on nii kuulajatel kui ka esinejal.
Säästa kõrvu! Korja ära muusikalised mänguasjad, mille patareid on läbi ja mis teevad seetõttu imelikku jorinat.
Mõttetu mürataust. Ei ole vaja, et kodus mängiks pidevalt muusika, raadio või teler. Igasugune soovimatu heli mõjub mürana ja kurnab närvisüsteemi. Laps vajab ka vaikust, et ise enda ümber helisid tekitada.
Mitte vale, vaid uus. Lase lapsel end juhendada: paku talle uusi muusikalisi tegevusi, kuid lase tal ise valida, mis talle meeldib. Laps ei musitseeri “valesti”, vaid loob uue helide maailma, mis ei peagi vastama täiskasvanu arusaamale “päris” muusikast.