MTÜ Hoolingu leiutatud meetod pakub lapsele võimalust oma kehaga ja läbi erinevate meelte õppida erinevaid tähekujusid. „Isegi need lapsed, kes ei tunne huvi tähtede vastu, naudivad tihti lugemisjoogat ja oma üllatuseks õpivad mänguliselt nii mõnegi tähe ära. Lugemisjooga põhimõte on see, et lapsed õpivad kõike läbi rõõmu ja lusti,“ ütles Liinev.

Lugemisjoogat võib harrastada iga laps koos oma vanema või teise täiskasvanuga, kui tal selleks tuju on. Näiteks võib mõelda, mis on lapse eesnime esimene täht ja kuidas saaks seda tähte teha näppudega, kehaga, joonistada seda peopessa, seljale, liiva sisse ja laduda seda tähte kividest liiva sisse. Koduses lugemispesas võib ka täiskasvanu lapsele lugeda või uurida koos pildiraamatut ja seejärel proovida koos loetud lugu läbi keha uuest läbi lavastada. See on mõnus joogalik tegevus, kus laps koos vanemaga naudib koosolemist.
Traditsiooniline lugemisjooga tund Maili Liinevi juhandamisel algab sellega, et kõigepealt häälestatakse end tundi, siis tehakse mõnusaid soojendusharjutusi ja venitusi ja seejärel mängitakse vahvaid liikumisega seotud lugemismänge. Näiteks võib panna maha tähekujusid ja joosta ringi nende vahel ja märguande peale leiab iga laps ühe tähe. Siis saab koos mõistatada, et mis tähega tegu on ja mis loomad ja muud sõnad võivad just selle tähega alata. Mängudele järgneb lõõgastus, kus lapsed saavad visata pikali ja kuulata mõnusat lugu ja täielikult end lõvestuda. Ka mõnus lapsepärane meditatsioon on lugemisjoogas omal kohal. Nii näiteks põhineb Hoolingu laste lugemisjooga kundalini lastejoogal.