NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
29.08.2017 08:17
Olen täiesti nõus, Peale teist päeva lasteaias jäi laps haigeks. Nüüd siis oleme otsapidi juba haiglas. Väga kurb, et on olemas selliseid vanemaid. Isiklikult häirib mind ka see väga, et õpetajad selliseid haigeid lapsi vastu võtavad või neid koju ei saada, kui märkavad, et laps on haiglane.
    29.08.2017 09:07
    Kuule, laps käis kaks päeva lasteaias ja nüüd on haiglas? Ma arvan, et peaksid oma lapse elukorrslduse ja steriilse keskkonna üle vaatama. Lapsed peavad poris saama mängida, muidu istuvad sul terve elu haiglas ja elavad kilemullis, et jumalaeest teistegkokku ei saaks. Äkki mõni tstinina rüdab meie õrnakese immuunsüsteemi...
29.08.2017 08:53
Issand. Vaene laps kes sellise vanemaga peab elama. Mine ja rahune nüüd. Lapsed ongi tatinäod ja see teeb nad tugevamaks. Ise tööl ei käi, istub päevad läbi kodus ja siis pole ime, et siin sappi pritsib. Egas siis saa väikese tatiriba pärast last koju jätta. Nii kasvab lapsest nõrguke ja hüljatu.
    29.08.2017 13:03
    loomulikult peab laps igasuguste pisikute jms kokku puutuma ja haige olemine käib selle juurde, et immuunsüsteem areneks, kuid kõik tatid, köhad, palavikud jms tuleb korralikult välja ravida. iga haigus nõrgestab organismi ja sellele tuleb anda aega kahe haiguse vahel taastuda. seega pidev tatiriba ei ole kindlasti mitte normaalne.
    30.08.2017 01:51
    nelja lapse isana pean nentima: iga kord, kui laps hakkab käima lasteaias või koolis, siis tulevad pisikud koju. See on osa sellest elust. Ja see EI OLE nii, et sellised väiksed infektsioonid hakkaks külge vanematele. Miks? Ilmselt seetõttu, et immuunsüsteem on välja arenenud ning iga viirus enam ei suuda immuunsüsteemi murda. Mina võtsin seda elu loomuliku osana juba esimese lapsega ning nüüdseks on neil kõigil lasteaed ammu seljataga...
    Kui aga esimesed lapsed suureks said, siis vaatasin nende sõpru-tuttavaid. Vati sees kasvanud generatsioon, oli minu esimene mõte. Kahjuks ei ole see hinnang muutunud... Ja tatistest ninaalustest ma siin ei räägi. See on midagi julmemat, mis on tehtud noore inimesega, keda liialt kaitstakse.
    Moraal - kui tahad, et su lapsel ei oleks nohu ning su südamesoov on kasvatada äpu, kes ei saa täiskasvanuna hakkama, siis võidelge, vanemad - võidelge ja kaitske oma lapsukesi samasuguste eest! Tehke seda veel 20 aastat ning siis võite kindlad olla - kuigi nad on ülikoolis, sõidavad autoga, suudavad iseseisvalt kartuleid praadida - nad ei saa hakkama. Iga negatiivne tagasiside, isegi õiglane, lööb nad rööpast välja. Iga mõte, mis võõra suust tuleb ning tundub neile kohatu, sunnib neid viivitamatult psühholoogi vastuvõtule antidepressante paluma. Iga löök, mida elu neile virutab, teeb nad õnnetumaks.
    Head laste kaitsmist tatitõve eest! Olge õnnelikud.
    30.08.2017 07:09
    Nõme üldistamine ja sildistamine. Samahästi võiks öelda, et paljulapselistest peredest kasvavad pätid ja kaabakad, sest need lapsed on ilma jäänud vanemate hoolest ja tähelepanust, nad on pidanud maast madalast ise omal käel ilma vahendeid valimata hakkama saama, keegi ei ole neile kunagi seletanud mis on õige, mis vale ja nii kasvavadki tulevased kriminaalid.
29.08.2017 09:04
Meil on kah rühmas selliseid vanemaid. Igal hommikul on nad kohal kontrollimaks teisi lapsi. Kes tatine ja kelle õueriietel eelmise päeva pori. Kunagi ei unusta nad õpetaja sünnipäeva, jõulukingi üle vaidlevad lõputult ja ükski kink ei sobi kuniks kõik alla annavad. Ja siis viivad üksinda salaja kingi, et vahi, teised ei raatsinud. Kõigi vanemate elulood ja töökohad on neile teada. Kõik teised lapsed on vaimselt kehvas seisus, sest ju neil pole peres kõik korras ja pereisa vist joob kah hirmsatmoodi. Hommikuti passitakse tund aega riietusruumis, et ise oma silmaga kõik üle vaadata. Küll ta on hoolekogus ja vanematekogus ja pärgel teab kus veel ja iga koosolek käib sama nämmutamine aga midagi tehtud ei saa. Sest teovõimelised käivad tööl ja neil pole aega nende lollustega tegeleda.bj sorruy
    29.08.2017 20:30
    Ja sinu laps/lapsed ilmselt ongi need tatised, räpased, kärnas ja kasvatamatud jõmpsikad keda ükski normaalne vanem enda lapse lähedusse ei soovi.
    29.08.2017 21:12
    Kuule K.Jarv, sa oled tüüpiline egoist, kes on vahele võetud pahateolt. Ja mis sinusugune esimeses järjekorras tegema hakkab? Sa hakkad kõiki teisi süüdistama nendes samades sigadustes, mida sa ise päevast päeva ise korraldad nagu tüüpiline populist!
    30.08.2017 07:11
    Ma pigem ütleks needsamad sõnad Mees Harju kohta, kes artiklit lugedes ilmselt end puudutana tundis, et nii pöörisesse läks :D
29.08.2017 09:28
Ja seekord pääsesid lastesõimekasvatajad peaaegu terve nahaga. Muidu on ikka nemad süüdi. Et ikka miks ja miks. Kui kõik enese ukse tagust korralikult koristaksid, poleks kellelgi siis selle korralagedusega häda miskit. Ja see on kõigi asjadega nii. Reeglina oleme me aga varmad ikka kõiki ja kõike süüdistama peale iseendi.
Aga selle artikli juurde tagasi tulles, eks see olegi siis see töö ja lastekasvatuse ühitamine. Ehk karjäär on ülekõige. Lapsed võivad lihtsalt olla. Küll nende eest hoolitseva dkõik teised. Aga just sellised räägivad emapalgast, laste kasvatamise stipendiumidest ja jumal teab, millest kõik veel. Ainult neil on raske, teised ümberringi löövad vaid lulli. Miks me küll nii enesekeskseteks ja ükskõikseteks oleme muutunud?
29.08.2017 12:30
See aeg tuleb lihtsalt hambad ristis üle elada. Kerge pole aga nii see on.
29.08.2017 12:37
Ma tean seda tunnet, iga aasta sama tsirkus.
Olen ausalt vahel vihastanud nii, et tahaks oma käega need tatised ja läkastavad lapsed kuhugi lasteaia välisukse kõrvale ritta tõsta, las seisavad siis seal kuni emmed-issid järele tulevad. Rühmas olgu terved lapsed.
Samas saan muidugi aru, et ega laps ei ole ka süüdi selles, et tal sellised süüdimatud vanemad on.
    30.08.2017 01:58
    Jummala eest. Ma õnneks ei poolda vägivalda, muidu tahaks Sinuga midagi teha.

    See, et sa soovid kaitsta oma last, on normaalne. Aga tegelikult on viirused osa normaalsest elust. Kui soovid oma last hoida nende eest, siis pead koduseks hakkama. Kõigil sellist võimalust ei ole ning kui palavikku pole, vaid on lasteaiast saadud nohu (ja igas muus mõttes on terve laps), siis lasteada tagasi nad lähevad. Olen seda näinud väga pikalt ning ei ole viitsinud kunagi võidelda. Esimese lapsega oli mure suurem, kuid hiljem sain aru, et see on osa elust. Järgmiseks hakkame vanavanemaid siunama, et nad ebamugaval ajal surra kavatsevad?
    30.08.2017 04:21
    Ära nüüd üle ka pinguta.
29.08.2017 12:44
Lasteaedades peab nõute kohaselt olema haige lapse tuba. Toad ilmselt ongi, aga pole töötajaaskonda, kes nendega seal tegeleks. Palgafond on nii väikseks aetud, kui vähegi saab.
29.08.2017 12:46
Ja lisaks on ju tegelikult tore, kui lapsed massiliselt haigeks jäävad, siis on neid vähem ja ka kasvatajatel tööd vähem ja lasteaia piadajal ka kulud väiksemad, toidukulud, veekulud jne...
29.08.2017 12:54
Tore, kui nii paljudel vanematel on probleemideta võimalik iga nohuga st vähemalt kord kuus) haigusleht võtta. See näitab, et Eesti riigis on asjad väga hästi. Palgad on piisavalt suured säästmiseks, vanematel on olemas tugivõrgustikud, kõigil on kõrval ka hästi teeniv abikaasa/elukaaslane, vanemad ise on ülima vastutustundega rahaasju planeerivad kodanikud ning kõige tähtsam - nende tööandja on lihtsalt üks jumalik ja hobuse kannatusega kuju, kelle ettevõte on samas nii jõukas, et pidevalt puuduvate lapsevanemate töö lasta asendajatel ära teha.
Milleks aga sellistele ideaalinimestele lapsehoiuteenus? Oma last saab ka ise hoida või palgata isiklik hoidja. Sel juhul on ikka kindel, et teiste ebatäiuslike vanemate tatiste jõnglaste nohu probleeme ei tekita.
Selle asemel viiakse laps kollektiivi ja hakatakse saagima kõikide teistega: "Mismoodi teil pole võimalik last ära viia? Mismoodi peab tööl käima-laps on ju tähtsam kui töö? Mismoodi ei saa rahaliselt haiguslehte lubada-vaesed ei peaks ju üldse lapsi saama? Mismoodi ei saa abikaasa lapsega koju jääda- ah olete üksikvanem, issand küll, oleks pidanud paremini siis vaatama, kellega lapsi teha?" jne, jne. Tarku ja enesekeskseid seisukohavõtte pudeneb kui varrukast. Kas poleks aga loogilisem, et lapse võtab ikka ära see, kellel on probleem? Ehk siis see, kellel on nohufoobia või kellel iga nohu muutub keskkõrvapõletikuks vms.
Jätke mingi ellujäämisvõimalus ka neile, kes panevad lapse lasteaeda mitte "sotsialiseeruma või teiste lastega paar tundi mängima", vaid seepärast, et ellujäämiseks tulebki minna tööle, teenida raha, et maksta eluaseme ja söögi eest. Neile, kellel pole elukaaslast ega lähedasi, kellelt juurde küsida, kui endal raske aeg. Neile, kelle ülemuse nägu muutub iga haiguslehega järjest kurjemaks ja kurjemaks, kuni ühel hetkel enam ei tea, kas on olemaski see koht, kus sedasama söögi ja eluaseme jaoks teenitavat piskut saadakse.
Tõesti vabandan emotsionaalsuse pärast. Mul on endal ka kari lapsi ja olen tänulik, et mul on olnud olemas võimalus nad ka nohuga koju jätta. Siiski ei ole ma kunagi rühmas loendanud teiste tatiseid ninasid, sest saan suurepäraselt aru, et kõigil ei ole nii häid võimalusi kui minul. Saan ka aru, et lasteaed ei ole luksusteenus, vaid vajadusteenus. Seega kellel otsest vajadust pole, milleks siis üldse kohta kasutada ja selle üle viriseda, et teised ei tee nii, nagu neile meeldiks.
29.08.2017 13:09
Äkki laseks lastel väljas mängida ja parandaks üldiselt nende immuunsüsteemi, et nad iga kellegi köhatuse peale haigeks ei jääks?
    29.08.2017 13:13
    Lisan ka seda, et mul on 1 tuttav Norras lasteaiakasvataja ja nemad tohivad lapse koju saata ainult siis, kui laps oksendab või on palavikus. Köha/nohu ei tekita paanikat ning sellise pisiasja pärast ei saadeta kedagi koju.
    29.08.2017 14:01
    Soomes samamoodi, terve talve käivad teatiste ja tõbistena ringi ja see on siin normaalne nähtus, et laps talve otsa luriseb ja läkastab. Ja nendest väljaravimata tõbebedest arenevad edasi kõrvapõletikud, silmapõletikud, kopsupõletikud jne ja siis kugistatakse oma 2-3 antibiootikumi kuuri aastas sisse ja see ongi normaalne nende meelest. Kui olen rääkinud, et minu lapsed (6a ja 13a) ei ole kumbki elusees ühtegi antibiootikumi üldse saanud, siis vaadatakse mind kui imeinimest, ei tea kus või kuidas ma olen suutnud sedasi elada. Aga tegelikult ongi kogu tõde selles, et kui näen, et laps ikka tõbine, siis jätangi koju ja ravin terveks enne kui asi hullemaks läheb. Jah, keeruline on töö kõrvalt, aga tervis siiski kõige kallim vara.
29.08.2017 17:01
Autor oleks võinud ju oma tati mõneks päevaks koju jätta kui niiväga kardab.
29.08.2017 17:56
Minul oli vast paar nädalat aastas kus nina tatine polnud. Krooniline nohu oli diagnoos mis kestis 6nda klassini välja. Kas nohu pärast oleksin pidanud pool elu koduõppes olema või?
    29.08.2017 20:23
    Ei tasu hakata tähti närima ja juuksekarva lõhki ajama, sinul ehk oligi krooniline nohu, aga see ei tähenda veel seda, et see kõigil nii on. Enamusel ikka lihtsalt viirusest või külmetusest tingitud.
29.08.2017 17:58
Eks seda tatist nina ole igalpool. Nii lasteaias ja ka koolis. See on vanast ajast juba selline ja nii jääbki ka edaspidi. See käib lastega kaasas nii lasteaias kui koolis. Imelik, kas sellega polegi veel harjutud. Aga tuleks. Sügis ja talv on tulemas ja tatine nina käib selle asja juurde. Niisiis kannatust ja pühendumust tatiste ninade ravimisel. Sellest pole veel keegi kunagi pääsenud ega pääse ka.
29.08.2017 18:38
Eks tatil ja tatil ole kah vahe. Ei tasu kohe iga vesise nina pärast kah paanitseda.
29.08.2017 18:48
Arvan,et lasteaias peaks olema med.õde,kelle ulesandeks on kontrollida,et nohus ja tõbiseid lapsi tervete hulka ei võeta,nad tuleb saata kodusele ravile,vähemalt meil tööl on nii,et haigeid med.töötajaid tööle ei lubata,sest nad võivad nakatada kaastöötajaid ja patsiente.
Nii peaks meditsiinilisest seisukohast see olema,või arvate teisiti?
29.08.2017 19:11
aga lahendus võiks ju olla selline,et niisuguseid haigeid või haigevõitu lapsi hommikul lasteaeda lihtsalt avastu ei võeta...sest mõnedel emadel pole ju seda emaarmastust,et haige lapsega kodus olla
29.08.2017 19:43
Nohu ei ole haigus, küll on aga haiglased need inimesed, kes nohu haiguseks peavad...
    29.08.2017 21:00
    Ära sa märgi, isegi mõned miinustajad siin..., mul on teile konkreetne palve: olen 60-aastane ning alates puberteedieast tänaseni on mul krooniline nohu, ehk olete nii kenad ja annate mulle mõne tööandja, kes on nõus mind tööle võtma ning hoidma mind haiguslehel kuni minu surmani...
29.08.2017 21:38
Lastel on nohud ja haigus see tõesti pole...ALATES, rõhutan alates, sellest hetkest, kui ta ise on suuteline seda näiteks välja nuuskama (tihtipeale sõimeealine seda ei oska veel). Põletikuline tatt, mida ei nuusata välja, tüsistub kõrvapõletikuks, silmapõletikuks, kopsupõletikuks ning krooniliseks nohuks. Lisan veel märksõnad adenoidid ja mandlid. Samuti on esimestel päevadel ka täiskasvanul väga nigel olla, kui on ikka suur nohu - pea paks ning valutab. Ja selline laps viiakse siis kasvataja või hoidjatädi tohterdada. Milles teised lapsed süüdi on? Et nad terved on? Lõpetage oma totrad vabandused nendele tatininadele. Alla kolmesed ei tohi tatiga lasteaeda tulla ja kõik.
29.08.2017 21:58
Paraku enamus inimeste haritus on selline nagu on ja midagi pole parata. Enamik ei tea mikrobioloogiast midagi. Arvab, et ongi hää kui põeb tuulerõugeid ja sööb sitaste kätega saiakesi, pärast hepatiit küljes. Enamik ei saagi aru, et näiteks tuulerõugeviirus on eluaeg sinu organismis ja avaldub immuunsuse nõrgenedes või vananedes juba teisel kujul teise haigusena. Eesti on hepatiidis nr1 riik euroopas. HIV on nr1 riik. Oleme rasketes nakkavates haigustes esimesed aga ikka targutame. Rumalust on palju ja sellega seonduvalt ka sellest tingitud haigusi. Mitu inimest suri see hooaeg grippi? Kas te teate? Kas te võite ette kujutada, et näiteks viid tatise lapse lasteaeda. Kellel on gripp A viirus. Nakatab seal kõiki. Teine laps viib haiguse koju ja sureb tema vanaema. Kaudselt oled mõrvar! Vanas Kreekas oli keskmine vanus 33 aastat. Täna elame rohkem kui 2x kauem. Tänu meditsiini arengule. Tuleks kuulata arste ja hoolida kaaskodanikest. Nii on vähem haigusi kui me ei nakata teisi ja vähem inimesi saab raskeid tüsistusi mis nende elu võivad muuta. Ühele süütu nohu võib teisele lapsele lõppeda raske tüsistusega.
29.08.2017 22:29
Teatud emmed kipuvad ainult teiste laste tatiseid ninasid nägema...
1 2
Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega