Sel perioodil arenevad lapsel sotsiaalsed oskused ning sellest sõltub, kuidas hakkab ta end määratlema ja käituma rühmas. Tekivad süü ja tagajärgede seosed ning mõistmine. Laps õpib märkama oma käitumises põhjuse ja tagajärje seost. Hea teoga kaasnevad rõõm ja tunnustus, halvale teole järgnevad karistus, meelepaha ning süütunne. Oluline on lapsega arutada, miks see nii on, ning õpetada teda mõistma, et halba tegu saab lepitada ja ebaõnnestumised ei tähenda läbikukkumist. Last tuleb õpetada vabandust paluma — nii õpib ta, et tugevad inimesed tunnistavad oma eksimusi.

Selles vanuses on lapsed üldiselt jätkuvalt liikumises, kuid ka nende mõtlemine areneb. Võite näiteks märgata, kuidas laps keskendub paarikümneks minutiks oma mõtetesse ja tegevusse. Käte osavus areneb. Laps oskab õigesti pliiatsit hoida. On hea, kui lapsel on nii füüsilist kui vaimset tegevust, siis on tema areng kiirem ja mitmekülgsem.

Tavalised asjad, mida peaks oskama koolieelik
Kuueaastane laps suudab juba hüpata ühel jalal ja harjutab sõitmist kaherattalisel jalgrattal. Kuueaastane suusatab ning ujub. Käed ja silmad on endisest paremas koostöös. Tähtede kirjutamine ja erinevad toimetused hakkavad paremini edenema.

Kõigil lapse arenguetappidel on olulisim õppida ja õpetada tegevuse kaudu. Ega asjata öelda, et lapse töö on mäng. Lapse arengut takistab pidev müra, mille loob televiisor või raadio, mis pidevalt taustal mängib. Samuti ei tohiks liialdada arvuti kasutamisega. Tähtis on keskenduda tegevusele, mis last arendab.

Lapse kasvatamine peaks olema eesmärgipärane — nii on tulevikus lapsele toeks ka kindlad reeglid. Loomingulisust kasvatate lapsega koos mängides ja tema individuaalseid oskusi arendades. Õpetage lapsele kõike, tehke õppimisest elu loomulik osa.

Õnneliku lapse kasvatamiseks on vaja vaid tähelepanelikkust, hoolimist ja armastust.

Mida vajab laps õnnelikuks seluks, loe siit: Seitse vihjet, kuidas oma lapsest õnnelik inimene kasvatada

Kui vajad selgitust oma lapse arenguetapi mõistmiseks, siis vajadusel konsulteeri oma perearsti või pereõega.