Enne kui asuda järelduse tegemiseni ja hakata kritiseerijaga vaidlema, tasub võtta minutiks aeg maha ja mõelda objektiivselt. Manchester Metropolitan ülikooli teadlase Yael Benni sõnul on kriitika talumiseks oluline teada, millal kaitseme end negatiivsuse eest ja millal tasub olla hoopis avatud konstruktiivsele tagasisidele. Niisiis tasub meeles pidada, et järgmine kord kui keegi kritiseerib, tasub enne vihastamist mõelda, kas see kriitika on üldse õige ja täpne. Anna endale võimalus mõelda loetu-kuulde üle ja seda seedida.

Väldi ebavajalikku vastasseisu

Kui leiad, et sinu suunas tulev kriitika on õige, võib sellega leppimine olla raske. Võib juhtuda, et tunned soovi kriitikat avaldanud inimesele midagi öelda ja end kaitsta. Tegelikult on parem aga vältida vaidlusesse sattumist. Oletame, et keegi ütleb midagi, mis muudab vihaseks, kuid samas saad aru, et öeldus on tõetera sees, muudab juba see olukorra kergemaks. Kuna ei ole mõtet langeda aga vastasseisu, tasub öelda, et saad mõttest aru või tunnistada, et kritiseerijal on õigus.

Ole avatud muutustele

Enamik meist on küllaltki kangekaelsed. See võib tuleneda kognitiivsest dissonantsist, mis tekitab muutuste osas vastumeelsust, isegi siis, kui saame aru, et need on tegelikult vajalikud. Samuti tuleneb see inimeste maailmanägemusest, milles nad otsivad kinnitust, mitte külgi, mida tuleks muuta või mis on halvasti. Sellepärast väldivad ka paljud inimesed kriitikat, sest see paneb nad tundma halvasti või soovivad nad vältida enesemuutumist, sest tunnevad, et see ei aita. Seetõttu tasuks mõelda, kas mõned uued muutused elus oleks tõesti nii halvad ja võib-olla muudaksid need nii mõnegi asja palju paremaks.

Küsi küsimusi

Kui tunned, et suudad kriitikat kasutada hüppelauana muutumaks paremaks, vajad kahtlemata rohkem teavet. Hetk, mil kuuled kriitikat, ei ole hea küsimaks rohkem informatsiooni detailide osas. Emotsioonid on sel hetkel kasvavad ja seetõttu ei pruugita olla olulisele infomartsioonile vastuvõtlik. Tundes aga valmisolekut rohkemaks, tasub küsida kritiseerijalt täpsemini, mida ta mõtles ja arvab. Yael Benni sõnul tasub küsida aga siis, kui tuntakse, et kriitika on pigem toetav ja heatahtlik, mitte ei tule kadedusest või negatiivsusest. Tasub kritiseerjalt küsida, mida tasuks tema arust teha teisiti või paremini. Ka kritiseerijaga mittenõustudes tasub neid tänada nõuannete eest ja lubada sellele mõelda. Kokkuvõttes tasub jääda rahulikuks.

Allikas: Reader’s Digest