Mida peaksid rasedad vegetaarlased sööma?


Mida peaksid rasedad vegetaarlased sööma?
Foto:Scanpix/PantherMedia

Tihti diskuteeritakse selle üle, kas taimetoitlasest naine võib raseduse ajal liha söömata olla või on see loote arengule kahjulik.

Valk on uute rakkude tekkimiseks vajalik, seda leidub:


  • munades (3 tk nädalas)

  • kartulites

  • kreeka pähklites

  • ubades, läätsedes, hernestes

  • juustus (parimal juhul vähese rasvasisaldusega)

  • piimas (samamoodi vähese rasvasisaldusega ja mahetoodang, klaas päevas) ja piimatoodetes- siit saad valgule lisaks veel kaltsiumit, mis on beebi luude arengu jaoks väga oluline.


Raud on nii sulle kui ka su beebile oluline, söö järgnevaid asju:

  • rohelisi köögivilju ja ürte

  • täisteratooteid, müslit, kaerahelbeid

  • seesamiseemneid

  • kuivatatud aprikoose ja datleid

  • kui sul on rauapuudus, siis võta rauatablette, kuna su keha vajab sellel ajal topelt kogust rauda.


Sinna juurde joo päevas klaas apelsini- või greibimahla, mis sulle piisava koguse C vitamiini annab ja raual paremini imenduda laseb. Ära joo toidu kõrvale piima või musta teed, kuna need takistavad raua imendumist.

Seotud lood:


Vitamiinid ja mineraalained


Söö iga päev värskeid juur- ja puuvilju, parimal juhul viis portsu päevas. Eriti oluline on, et sööksid rohelisi köögivilju- spinatit, salatit või kapsast, kuna nad sisaldavad palju vitamiin C-d, rauda, joodi ja foolhapet. Ära keeda juurvilju, vaid auruta neid, siis jäävad ka vitamiinid juurikatesse püsima.

Kui sa kala sööd, siis oleks soovitatav sul kaks koda nädalas seda serveerida, kõige paremini sobivad lõhe, forell, ja tursk. Ära unusta, et toores kala pole raseduse ajal soovitatav! Kui sa kala ei söö, siis jälgi, et kasutaksid toidus joodiga soola.


Värsked annid laual

Valmista toitu nii palju ette kui sa ka süüa jõuad, sest et üles soojendatud toidus pole enam mingeid vitamiine. Samuti võta teadmiseks, et jahustes puu- ja juurviljades ja krimpsus pähklites ei ole enam mingeid väärtuslikke toitaineid järel.


Loe veel

Ürita järgnevaid toiduaineid võimalikult vähe tarbida:

  • sai

  • koogid

  • suhkur

  • konserveeritud puu- ja köögiviljad

Joo piisavalt vedelikku päevas

  • taime- ja puuviljateesid

  • mineraalveega lahjendatud mahlasid kui tahad janu kustutada

  • värskeid smuutisid ja piimakokteile väikese isu leevendamiseks


Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare