2. Keskmise kaheaastase sõnavarasse tekib päeva jooksul umbes viis uut sõna!

3. Kolmeaastaseks saades on lapse ajus umbes 1000 triljonit ühendust — seda on poole rohkem kui keskmisel täiskasvanul.

4. Enamik üheaastaseid kasutavad mõlemat kätt võrdselt. Ühte või teist kätt hakkab ta eelistama kahe- või kolmeaastaselt. 90% lastest on paremakäelised.

5. Paljudele vanematele võib see tulla suure üllatusena, kuid uuringud on tõestanud, et väikelastele tegelikult väga meeldib oma asju jagada. Koguni nii palju, et nad tunnevad mänguasja sõbrale andmisest siiramat rõõmu kui sellega ise mängimisest.

6. Lapsed oskavad loendada juba enne seda, kui nad rääkima õpivad. Nad suudavad enne aastaseks saamist hinnata, kumb on suurem ja kumb väiksem ning oskavad isegi veidikene liita ja lahutada.

7. Mudilase kuulmine on märksa parem kui täiskasvanutel. Nad kuulevad ka kõrgeid ja madalaid helisid, mida täiskasvanu kõrvad enam kinni püüda ei suuda.

8. Keskmine mudilane teeb minutis 176 sammu. Vaata uuesti punkti üks.

9. Kognitiivne areng saab suure hoo sisse 12. ja 24. elukuu vahel. Siis areneb lapse oskus mõelda, õppida ja meelde jätta. Ta suudab meenutada hiljuti toimunud sündmusi, mõistab sümboleid, suudab imiteerida, ette kujutada ja teeselda.

10. Lapsed käituvad ema-isa juuresolekul kui väikesed põrgulised, kuid lapsehoidja ja lasteaiaõpetaja käest kuuled ainult kiidusõnu ning nad nimetavad su põnni väikeseks inglikeseks. Põhjus on selles, et lapsed ei usalda hoidjaid ja teisi võõraid inimesi piisavalt, et nende kannatust proovile panna ja nende piire testida.

Allikas: Kneebouncers