Hariduspsühholoog Grete Arro: kordamine ei ole tarkuse ema ja vanemad ei tohiks laste eest õppida
Lapsevanem kurdab, et kooliaasta jooksul tuleb tal tavaliselt igal õhtul lapsega koos kodus õppida ning selleks läheb mitu tundi ühise pereaja arvelt. Lõpuks on laps väsinud, lapsevanem väsinud ja kõik on õnnetud, aga koolitööd tuleb ju ära teha. Uurisin, mida arvab hariduspsühholoog Grete Arro õppimisest, koosõppimisest ning lapsevanema ja kooli rollist selles.
Kas vanem peaks peale kooli koos lapsega õppima ja koolist antud koduseid töid tegema ning kust jookseb piir?
Kõik oleneb sellest, miks laps ja lapsevanem üldse koos õpivad – kas midagi on lahti õpimotivatsiooniga, millel omakorda võib olla mitmeid põhjuseid - kas kodutöid on liiga palju, need on mõtestamata või tema jaoks liiga keerukad? Kindlasti on vanemate ja laste koos õpitava üle arutlemine ning teadmiste ühine laiendamine suurepärane, aga tegelikult ei peaks vanem lapsega kõike täielikult koos õppima ega tegema tööd lapsega samas mahus. Õpetaja ei taha, et talle esitataks teiste täiskasvanute teadmisi. Kui vanem teeb kõik lapse eest ära