Lugemisnõustaja ja eripedagoog Maili Liinev: kohustuslik kirjandus tapab laste lugemishuvi
MTÜ Hooling eripedagoog ja lugemisnõustaja ning kahe teismelise ema Maili Liinev märgib, et kõige kahetsusväärsem on olukord, kui õpetaja küsib lastelt raamatu lugemise kontrollimiseks vaid detailseid fakte, selle asemel, et arutleda raamatu mõtte üle ja uurida, mis lapsele raamatu juures meeldis.
Lugemine on meie peres olulisel kohal ning see tuleb ilmselt suuresti sellest, et ka mina olen lapseeast peale raamatuid armastanud. Usun siiski, et minu laste lugemishuvi tekkimiseks ei ole piisanud ainult lugemiskire edasipärandamisest. Nendes huvi kasvatamiseks ja hoidmiseks on tulnud ka pisut omalt poolt panustada.
MTÜ Hooling eripedagoog ja lugemisnõustaja Maili Liinev märgib, et eelkõige on lapsevanem see, kelle ülesandeks on lapsele motiveeriva keskkonna loomine - olgu see siis lugemishuvi või mistahes muu huvi äratamiseks. Ent kõiges selles mängib väga olulist rolli ka muu last ümbritsev keskkond - eriti lasteaed, kool, õpetajad ja sõbrad ning vahel ei õnnestu lugemishuvi tekitamine, tehku me mida tahes.