Klipi režissööri Henrik Kalmeti sõnul oli eesmärk näidata läbi lihtsa kujundi, milline mõju võib olla kooliaegsel kiusamisel. „Oleme vaimset koormat kujutanud läbi füüsilise kandami, kus kunagine kiusaja istub siiamaani ohvril kukil, surudes teda alla ja raskendades igapäevast toimetamist. Füüsilist raskust mõistavad ja märkavad inimesed paremini ning see on kõigile ka arusaadavam, kui vaimsete probleemide hoomamine. Küll aga vajavad vaimsed haavad sama suurt tähelepanu kui füüsilised haavad.“

Videoklipi teine oluline eesmärk teadlikkuse kasvatamise kõrval on annetuste kogumine SA Kiusamisvaba Kooli tegevuse toetuseks, et KiVa kiusuennetusprogramm jõuaks veelgi enamate Eesti koolideni. Sihtasutuse tegevjuht Ingi Mihkelsoo usub, et heade Eesti inimestega õnnestub muuta koolinoorte lapsepõlv helgemaks ja turvalisemaks. „KiVa mitte ainult ei panusta ennetusse, vaid annab ka koolidele süsteemi ja tööriistad kiusujuhtumite oskuslikuks peatamiseks. Hetkel tegutseme pea veerandis Eesti koolides, kuid laienemiseks ja jätkusuutlikkuseks vajame annetajate abi. Püsiannetused on seejuures erilise väärtusega, kuna need aitavad meil oma tööd pikaajaliselt ja strateegiliselt planeerida,“ rääkis ta.

Näitleja ja lavastaja Mari-Liis Lill on tabavalt öelnud, et kui laste tunniplaanis leidub kehaline kasvatus, siis võiks sellega vähemalt samas mahus olla ka õppeaine, mille nimi oleks vaimne kasvatus, kus õpetatakse lapsi ennetama kõikvõimalikke konfliktseid olukordi või kui need on juba tekkinud, siis neid ära tundma ja abi otsima. KiVa ennetustunnid taolise vaimse kasvatuse eesmärki täidavadki.

2012. aastal asutatud SA Kiusamisvaba Kool vahendab Turu ülikoolis välja töötatud KiVa programmi ka Eesti koolidesse. KiVa programmi abiga õpivad lapsed kiusamist ära tundma ning kiusamisjuhtumitele kohaselt reageerima, kusjuures suur rõhk on pealtvaatajate rolli teadvustamisel. KiVa haarab kogu koolipere – tegevustesse on kaasatud nii kooli personal, õpilased kui ka lapsevanemad. Lisaks Soomele ja Eestile kasutatakse KiVa programmi juba rohkem kui 20 riigis üle maailma.

Annetuskampaania loovidee mõtles välja loovagentuur Not Perfect Tallinn koostöös Henrik Kalmetiga, klippi aitas toota produktsioonifirma VAAS, SA Kiusamisvaba Kooli tegevusi aitasid kommunikeerida kommunikatsioonibüroo Dalton ja digimeedia agentuur Mediabrands Digital.

Kampaania suurtoetaja on Postimees Grupp. Kampaaniale panid veel õla alla: Apollo kino ja raamatupood, Alexela, Artist Media, Clear Channel, Delfi Meedia, Digiposter, Draamateater, eKool, Grupp Trükiagentuur, IDU Telliskivi, JCDecaux, Linna Ekraanid, Megameedia, Selver, Tallink, Tasku keskus, Telia, Õhtuleht.

Kõige mugavamalt saab Kiusamisvaba Kooli tegevuse toetuseks teha (püsi)annetuse sihtasutuse veebilehel: kiusamisvaba.ee/anneta.

Annetada saab ka tehes ülekanne SA Kiusamisvaba Kool arveldusarvele EE312200221056518192 (Swedbank) või helistades 9002010 (toetad 10 euroga, kui kuulad kõne lõpuni). Samuti saad anda oma panuse „Ma armastan aidata“ keskkonnas:
armastanaidata.ee/kiva.

Jaga
Kommentaarid