Et vaimne tervis oleks paigas, on oluline pöörata tähelepanu kõige elementaarsematele asjadele, milleks on tasakaalus töö- ja puhkeaeg, piisav liikumine ning tervislik toitumine. See tundub tõepoolest väga lihtne, aga kui nendest punktidest päriselt kinni pidada, on see ka väga tõhus.

Olles enda vaimse tervise hoidmise esiplaanile tõstnud, koged üsna pea, kui palju see sulle annab – oled tugevam, võimekam, rahulikum ja fokuseeritum! Oskuslikult saab tasakaalustatud töö- ja isiklik elu, toimib ajaplaneerimine ning enda vajaduste teadvustamine on elementaarne.

Ärevuse ja keskendumisraskustega inimeste jaoks on äärmiselt tähtis enda seisundit pidevalt jälgida ja leida sobivad viisid, mis aitaks ennast tasakaalus hoida, piisavalt lõõgastuda ning olulisel hetkel keskenduda. Siinkohal võib abiks olla kanepiõli ehk CBD-õli. Kasutajate sõnul aitab see oluliselt elukvaliteeti parandada.

CBD-õli toetab keskendumist, aga kuidas?

Elame mürarikkas maailmas ja üheksast viieni valvel püsimine võib tunduda vaimse maratonina. Taustal mängiv muusika, nutitelefoni pidev piiksumine või töökaaslase soov vestelda – see kõik muudab keskendumise väga keeruliseks.

Kui me ei suuda keskenduda, siis ei saa midagi tehtud – hakkad tegema ühte asja, hüppad järgmise juurde, siis tagasi, siis jälle millegi muu juurde. Me võime proovida midagi teha, mida me tõesti peame tegema … ja ükskõik, mida me proovime, see lihtsalt ei saa tehtud. Aja jooksul hakkavad nimekirjas olevad asjad kuhjuma, tekitades meis stressi ja ärevust.

Pole vahet, kas töötame kontoris või kodus, mõlemas on tähelepanu segavaid faktoreid. Et paremini keskenduda, tasub esmalt segajate tase viia miinimumini ja ehk lisada enda tervisepaketti ka mõned tilgad CBD-õli, mis võib keskendumisele veelgi kaasa aidata.

Keskendumisvõime ja vaimse heaolu toetamiseks CBD-õli valides tasub eelistada orgaanilist ja sertifitseeritud CBD-õli.

Keskendumisvõime ja vaimse heaolu toetamiseks CBD-õli valides tasub eelistada orgaanilist ja sertifitseeritud CBD-õli. Kannabidiool (CBD) ekstraheeritakse kanepitaimest ja see interakteerub meie keha endokannabinoidsüsteemiga (ECS). Meie keha toodab endokannabinoide kogu aeg (isegi kui me CBD-d ei võta). CBD võtmise ajal aitame säilitada ja kaitsta endokannabinoidsüsteemi. CBD aitab kaasa meeleolu parandamisele, keskendumisele ja energiataseme tõusule, toimides kaudselt närvisüsteemi serotoniini retseptoritele ja käivitades endokannabinoidsüsteemis vajalikud retseptorid, et tasakaalustada dopamiini taset.

CBD aitab toetada keskendumiseks vajalikku rahutunnet, leevendades igapäevast stressi ja ärevust.

Riiklike terviseinstituutide uuringud leidsid, et CBD võib toetada vaimset tervist ja teravust. See näitas, et CBD-tooted võivad soodustada uute neuronite kasvu ajus, mis selgitab, miks CBD võib leevendada ärevust, kurbust ja parandada keskendumist.

Organia pakub erineva tugevusega laia spektriga, täisspektrilisi ja isoleeritud CBD-õlisid vahemikus 5–30%, et igaüks leiaks oma vajadustele sobiva tugevuse. Enda kogemusi jagavad Eesti kasutajad.

Liis Velsker: kui olla vaimselt kurnatud, ei suuda tunda rõõmu väikestest asjadest

Spordientusiastist kirjanik ja mentor ning Tabasalu Gümnaasiumi toitumise aluste valikaine õpetaja Liis Velsker usub, et hea vaimse tervise huvides tuleb iga päev midagi ka enese heaks teha.

Liis Velsker: „Minu jaoks on vaimne tervis sama oluline nagu füüsiline tervis.“

„Minu jaoks on vaimne tervis sama oluline nagu füüsiline tervis – elan oma elu nii, et tunneksin ennast hästi. Minu jaoks tähendab see suhteliselt tugevat rutiini, samal ajal ka tegevusi, kus kogen tugevat emotsiooni. Veedan päris palju aega üksi, sest töötan kogemusnõustajana ja toimetan endiselt suurel määral ka sotsmeedias. Aeg iseendale on väga oluline, veedan seda trenni tehes, raamatuid lugedes, podcast’e kuulates või lihtsalt lösutades!

Elan oma elu nii, et tunneksin ennast hästi.

Tean, et kui olla vaimselt kurnatud, ei suuda tunda rõõmu väikestest asjadest või isegi neid märgata. Vaimne tervis on nagu ka füüsiline tervis – kui sa ei kanna selle eest hoolt, siis võib tagajärjeks olla tõsine tervisemure. Ennetamine on võtmesõna ja sellepärast tuleks iga päev midagi enda jaoks teha.

Vaimse tervise toetamiseks veedan palju aega looduses, välja arvatud siis, kui väljas on tõesti megakülm. Käin iga päev trennis, toitun täisväärtuslikult, magan minimaalselt kaheksa tundi päevas. Enne uinumist kasutan meditatsiooni, CBD-õli, loen raamatuid – see kõik aitab kaasa närvisüsteemi rahunemisele, et uni oleks ühtlasem ja sügavam. Ma ei stressa väikeste asjade pärast ega muretse ette. Tegelen olukordadega siis, kui need on käes.

Ja mis kõige olulisem – naeran palju ja veedan vaba aja inimestega, kes motiveerivad ja inspireerivad, on päriselt minu jaoks olemas.“

Rauno Kutti: igal hommikul küsin endalt, kuidas tunne on

Ettevõtja, muusik ja kahe lapse isa Rauno Kutti on endale varem mitmeid kordi tööga liiga teinud. Nüüd oskab ta stressitaseme ohtlikusse kõrgusesse kerkimise ohumärke ära tunda ja enda vaimset tervist toetada.

Rauno Kutti: „Tean, et kui ei hooli endast, tõmbab elu ühel hetkel pidurit ja kergitab probleemi valusalt esile.“

„Olen läbi põlenud, olen ülekoormusest nii haigeks jäänud, et lõpetasin haiglas, olen ületöötamise tagajärgede tõttu arstilt tugevatoimelisi ravimeid saanud. Loomulikult on selle kõige taga soov kusagile jõuda, ülim püüdlikkus olla hea ja veelgi parem. Õnneks sain 30ndates pere loomisega selgeks, et ega töö eest ei jookse. Kõikide eelnevate kogemuste tulemusel on mul märksa selgem, kuidas minu keha ja vaim esimestele stressi märkidele reageerivad. Praegu püüan iga päev võtta aega puhkamiseks, eneseharimiseks, meelelahutuseks ja loomulikult kvaliteetajaks lähedastega.

Vaimsele tervisele pööran tähelepanu iga päev. Igal hommikul küsin endalt, kuidas tunne on. Hindan adekvaatselt, mida selle päeva jooksul päriselt tehtud saan, sest kalendris on alati rohkem tegevusi, kui reaalselt teha jõuab.

Arvan, et hea elu tunnused on vaba kulgemine, edu erinevates valdkondades ja kergus olemises.

Varem olen enda vaimse tervise olukorda ignoreerinud ja ka vitsad kätte saanud. Tean, et kui ei hooli endast, tõmbab elu ühel hetkel pidurit ja kergitab probleemi valusalt esile. Kui see juhtub, on enamasti juba hilja.

Arvan, et hea elu tunnused on vaba kulgemine, edu erinevates valdkondades ja kergus olemises. Ma ei arva, et on mõistlik ninast veri väljas läbi kõikide kannatuste litsuda, unistades kunagi tulevikus aset leidvast puhkamisest. Inimesed peavad endale aega leidma iga päev. Iga nädal. Iga kuu. Mitte kaks nädalat aastas.

Töö ei defineeri inimest, see on vahend elamiseks. Elus tuleks valida suunad, mis teevad MIND õnnelikuks. Usun, et kui oleme ise õnnelikud, rahul ja omame oma elu üle kontrolli, suudame päriselt palju saavutada.

Nüüd juba tean, kuidas enda keha ja vaimu vajadusi tähele panna. Lihtne näide: kui hommikul ärgates tunnen, et olen väsinud, võtan aja, et end välja puhata – magada tunnike kauem või teha lõuna ajal kiire uinak. Proovin võtta igasse päeva mõne hetke, kus ma ei tee mitte midagi. Mõnel nädalavahetusel ma ei teegi mitte midagi.

On mõned lihtsad viisid, mis aitavad mul enda vaimset tervist hoida. Näiteks puhkust püüan sättida nii, et saan rohkem kui paar nädalat ära olla, sest eemalolek lööb peas asjad selgemaks. Üritan reisida. Proovin sõprade ja perega koos aega veeta nii palju kui võimalik. Kasutan CBD-õli või muid looduslikke rahustavaid õlisid, tablette, jooke. Proovin rohkem looduses olla. Töötan siis, kui tunnen, et üleval on hea töö flow ja energia. Kui tunnen, et hakkan passima, jätan töö pooleli ja tegelen muude asjadega. Viimasel ajal olen kõvasti vähendanud telefonis suvalistes äppides sisu skrollimist. Loen selle asemel raamatuid. Ja täiesti okei on vahel lihtsalt laiselda. Mõelda. Unistada.

Marleen Aasa ja Kristjan Keres: hea tasakaalu ja tervise tagab terve paarisuhe

Maailmaränduritest coach Marleen Aasa ja ärijuht Kristjan Keres pööravad enda vaimsele tervisele suurt tähelepanu. Samuti toetavad nad kohalolu kakao- ja teejoomisega või CBD-õliga.

Marleen Aasa ja Kristjan Keres: „Tugev vaimne tervis on alustala, mis aitab ka kõik muud eluvaldkonnad tasakaalus hoida.“

Marleen: Mida kiirem on elu, seda rohkem annab vaimne tervis endast märku ja lausa palub rohkem tähelepanu. Minu jaoks on vaimsest tervisest rääkimine ja selle eest hoolitsemine äärmiselt oluline, ka läbipõlemine ei ole võõras teema. Hoolitseme palju oma füüsilise keha eest (liikumine, arstid, pesemine jms), kuid sama palju vajab ka meie vaimsus. Praeguseks saan öelda, et teen endale iga päev väikese check-in’i, et tunnetada, kas ja missuguses tasakaalus olen. See muidugi ei tähenda, et ei oleks stressirohkeid päevi, kus asjad viltu veavad.

Terves kehas on terve vaim ja terves vaimus on terve keha, eks ole!

Terves kehas on terve vaim ja terves vaimus on terve keha, eks ole! Kui oleme stressis ja ennast ei maanda, ei võta aega maha, on immuunsus madalam ning oleme vastuvõtlikumad igasugustele haigustele, kergematele ja raskematele. Lisaks aitab vaimse tervise eest hoolitsemine kaasa sellele, et oleks hea tuju, terved suhted lähedastega, vähem ärevust ja muret, rohkem selgust ning sisemist stabiilsust.

Kristjan: Kui näiteks kümne aasta eest sportlasena oli minu jaoks fookuses ainult füüsiline tervis ja füüsise maksimaalne valmisolek, siis nüüdseks olen aru saanud, kui oluline on selle kõrval ka vaimne tervis. Praeguseks ongi minu jaoks esikohale liikunud vaimne tervis ja alles seejärel tuleb kõik muu.

Tugev vaimne tervis on alustala, mis aitab ka kõik muud eluvaldkonnad tasakaalus hoida. Kui hoiad end sisemiselt, siis muutub ka kogu väline pilt ja maailm selliseks, mis sinu olemist päriselt ka toetab.

Marleen: Nimekiri, kuidas me oma vaimse tervises eest hoolitseme, võib pikaks minna, aga alustame vundamendist ja kõige lihtsamatest väärtustest:

  • mitmekesine toitumine, mida rohkem värve, seda parem;

  • liikumine, mis ei pea olema alati raske trenn, piisab ka ühest mõnusast jalutusest;

  • rahulik uni, püüame magada keskmiselt kaheksa tundi ning eriti hea on uni siis, kui ruum on natuke jahedam ja täiesti pime;

  • tasakaalus töö- ja eraelu, selle saavutamine pole alati nii lihtne, kui sooviks, aga pingutama peab;

  • lõbusad, vahetud ja siirad hetked lähedastega;

  • teha asju, mis annavad energiat, ja olla teadlik nendest, mis võtavad energiat;

  • rahustav muusika, meditatsioon, loodus;

  • panna kõik asjad käest ära ja lihtsalt olla kohal, hetkes.

Mida kauem oleme koos olnud, seda rohkem mõistame, et hea tasakaalu ja tervise tagab terve paarisuhe, kus arvestame, kuulame, hoolime ja hoiame.

Lisaks on meil kodus külmkapi peal habit tracker, kus jälgime harjumusi, mida oleme koos ja eraldi endale terveks kuuks seadnud. Näiteks on sellel kuul meie eesmärk jälgida, kui tihti loeme, võtame vitamiine, liigume (vähemalt pool tundi järjest), treenime ja milline on suhtumine päeva jooksul. Oleme veendunud, et suured harjumused saavad alguse väikestest igapäevastest sammudest ja nii jälgime iga päeva.

Kristjan: Eraldi soovin välja tuua, et minu peamine harjumus vaimse tervise hoidmisel on eelkõige teadlik aja võtmine iseendale – kui hoian enda tassi täis, siis on, mida teistele ja teistesse eluvaldkondadesse pakkuda. Ainult nii saan tõeliselt olemas olla oma kaaslasele ja sõpradele ning elule üldiselt. Lisaks edendavad minu vaimset tervist näiteks looduses olemine, matkamine ja reisimine, kuid ka üldine elu usaldamine ning erinevad praktikad eneseanalüüsiks. Samuti toetame kohalolu kakao- ja teejoomisega või CBD-õliga.

Organia CBD-õlid saad kuni 31. jaanuarini sooduskoodiga SAVE35 35% soodsamalt!

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid