Heiki Ernits: mulle on alati meeldinud, et Lottest on saanud üks Eesti tugevamaid kaubamärke. See hoiab meie mälestusi elus
Lotte kunstnik Heiki Ernits tunnistab, et see tuli nii talle kui tekstide autor Janno Põldmale üllatusena, et Lotte seriaal algusest peale nii hästi vastu võeti. „Me tegime nii, nagu oskasime teha, me sinna mingit võlujooki sisse ei pannud,“ räägib Ernits.
„Muidugi me ootasime, et lastele pakuks huvi, aga see, et ta nii hästi vastu võeti, oli üllatav,“ meenutab kusntnik. „Me saime tänu sellele aru, et meie stiil on ikkagi väga õige, lapsesõbralik. Võid usaldada last ka üksi filmi vaatama. Sa ei pea istuma kõrval ja kogu aeg seletama, et küll ta saab korda, mis sest, et ta jooksis peaga läbi seina, see pole midagi.“
Ka seda, et nende loodud koeratüdruk on oma meeletu populaarsuse tõttu kaubamärgiks saanud, Heiki Ernits ei pelga, vaid pigem peab seda positiivseks arenguks. „Mulle on see alati meeldinud, sest inimesed ostavad ju ikka asju ja need pole valged asjad, vaid neil on ikka mingi pilt peal või mingisugune kaunistus. Tekib mingisugune emotsionaalne side, kui ta on näinud mingit filmi või käinud kuskil eksootilisel maal, kus ta ostab kruusi kaasa. See hoiab meie mälestusi elus ja Lotte on ka üks vahva dekoratiivne element meie igapäevaelus. Ma olen küll ka kuulnud, et Lottet on liiga palju, et see on kommerts, aga mis see siis tähendab? Kui üht asja on rohkem kui teisi asju, siis ta ei ole päris see,“ ei mõista Ernits sellealast kriitikat.