Raudtee ületaja otsustab, kas raudtee ületamine lõpeb traagiliselt või ei
Kes meist poleks näinud kedagi, kes viimasel hetkel enne rongi saabumist raudteed ületab, või kes poleks lugenud uudist, et auto on rongile ette sõitnud. Selliseid juhtumeid on võimalik peaaegu täielikult vältida. Räägime, kuidas ja miks juhtuvad rongiõnnetused, milline on rongijuhi vaade olukorrale ja kuidas meie kõigi suurem teadlikkus raudteeliikluse ohutumaks muudab.
Miks juhtub raudteel ikka veel õnnetusi, kuigi teame, kuidas on ohutu raudteed ületada? Inimlikest eksimustest ja ka hoolimatusest ning selle tagajärgedest juttu tulebki. Raudteeohutuse teadlikkuse tõstmisega on juba pikka aega tegelenud MTÜ OLE (Operation Lifesaver Estonia) eestvedaja Tamo Vahemets, kes võttis valdkonna enda südamesajaks pärast seda, kui ta juhtus nägema äärmiselt traagilise raudteeõnnetuse tagajärgi.
Raudteeohutusest ja ennetustegevusest ning sellest, kes on raudteeohutuse saadikud ning milline on nende roll, on saates rääkimas Elroni ohutusjuht Natali Aosaar. „Saadikutööd tehes viime raudteeohutuse sõnumeid Eestimaa laste ja täiskasvanuteni. Meie eesmärk on elusid päästa,“ räägib Natali. „On väga oluline, et inimesed mõistaksid: vedurijuht ei saa kõrvale pöörata, kui keegi rongil autoga, jalgrattaga või jalgsi ees on, kogu vastutus oma elu eest on inimesel, kes raudteed ületab,“ lisab Tamo.
Kuula saatest, mis on praegu suurimad väljakutsed raudteeohutuse valdkonnas Eestis, milline on raudteeohutuse statistika ja mis on kampaania „OLE PAREM“ peamised eesmärgid. Ning tuleta meelde, mida tähendab see, kui raudteeülesõidul vilgub valge tuli.