Katrinist sai õpetaja juba aastal 2011 ning ta meenutab, et ilmselt mängis tema ametivaliku välja kujunemisel rolli ka ta esimene klassiõpetaja. „Ta on tänaseni särav ja inspireeriv inimene, kes pani mind enamasti kaasatuna ja olulisena tundma. Mulle on alati pakkunud huvi humanitaaralad, mille tulem ühel või teisel viisil on õpetaja amet.“ Nii tunnebki naine, et teda viis õpetajaametini sisetunne ja võib-olla ongi tegu tema kutsumusega.

Katrin on õnnelik, et saab igapäevaselt õpilastega jagada, mida armastab. „Mind paeluvad ajalugu ja kunst eri vormides ja olen valmis õhinaga nähtust/kogetust tunde vestlema, lootes, et säde kandub edasi. Samas on lisaks arutelule oluline, et õpetaja on ka aktiivne looja, praktik ja valdab hästi ka teooriat. Olen igapäevaselt õppimisprotsessis, sest pidevalt lisandub uusi nüansse.“

Kunstiõpetajana soovibki ta luua loomingut soosivat keskkonda, mis mõjuks korraga inspireerivalt aga ka teraapilisena. Sel õppeaastal töötab ta lastega, kes on üle minemas eestikeelsele õppele. „ Minu roll on luua neile turvaline keskkond ka keeleõppeks, pakkuda suhtlusolukordi, julgustada, innustada, et koos saame kindlasti hästi hakkama. Näen, et neil on selleks tõesti olemas kõik eeldused.“

Katrin tunnistab, et pedagoogi töö on pingeline ja ta ise üsna õrna hingega. Nii on olnud ka keerulisemaid hetki, mil ta on mõelnud, kas üldse selle tööga jätkata. Pikemalt analüüsides on ta siiski mõistnud, et teisiti ei saa ja peab jätkama.

Tahan, et lapsed tuleks matemaatikatundi rõõmsal meelel

Kaidy Õismets

Kaidy Õismetsa jaoks algas tänavu sügisel üheksas aasta koolis töötamist. Selle ajaga on naine püsti pannud ka populaarse konto Instagramis, kus jagab palju kasulikku infot.

Klassi-ja matemaatikaõpetajana töötav naine armastab õpetajaameti juures seda, et töö on loov ja päevad pole kunagi vennad. „Õpetaja töö ei ole ainult klassi ees seista, vaid sellega kaasneb ka palju muud põnevat. Mulle väga meeldib ka klassijuhataja töö ning oma käbidega tegutseda. Siiras rõõm õpilaste silmis, kui nad avastavad, et matemaatika polegi nii keeruline või lausa teatavad, et matemaatika on nende lemmikuks õppeaineks saanud,“ selgitab ta. Suurimaks väljakutseks peab Kaidy seda, et õpilastel kipub olema arvamus, et matemaatika on raske ja igav. Seega püüab Kaidy enda tunnid läbi viia niimoodi, et lapsed tuleksid kohale ikka rõõmsal meelel.

Puhata peab oskama

Katrin Hommik

Viiendat aastat õpetajana töötav algklassiõpetaja Katrin Hommik tunneb, et väga äge asi, mida ma vaadata on see, kui lapsed taipavad „aa, see käib nii.“ Katrin tunneb, et õpetajad annavad endast küll palju välja, sealhulgas soojust, lahkust, sõbralikkust, oma aega ja muudki, aga samas saavad nii palju vastu. „Ma armastan kõige rohkem selle töö juures seda siirast rõõmu ja lusti, mis laste sees on,“ jagab Katrin.

Katrini jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks see, et ta ka päriselt puhkaks. „Mulle meeldib end alati koolitada ja juurde lugeda, kuulata erinevaid podcaste jne. Mu töö on ka minu hobi, aga ma ei tohi unustada, et peale selle on mul ka pere ja muud hobid, millega saan oma tassi täita.“

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena
Jaga
Kommentaarid