„Õpilased istuvad hämaras koolikoridoris nagu jaaniussikesed oma nutiseadmetes.“ Kes peaks reguleerima laste nutikasutust koolis?
„Ühelt poolt soovib HarNo, et õppijad kasutaksid õppetöös enam digivahendeid, arvates, et see on innovatsioon, teisalt räägime laste suurest nutisõltuvusest ja keeldude loomisest,“ tõdeb vastuolu Tallinna Reaalkooli õppealajuhataja. Kes on abiks reeglite loomisel ja kuidas saaksime lapsed vahetundides ekraanidest eemale?
Septembri lõpus saatsid hariduseksperdid ja lapsevanemad avaliku kirja Eesti presidendile, peaministrile, haridus- ja teadusministrile ning terviseministrile. Oma kirjas paluvad nad luua järgmiseks õppeaastaks selged reeglid nutiseadmete kasutuseks koolides.
Kuigi mure on olemas ja ilmselt mitte ükski lapsevanem ei taha, et ta laps istuks vahetunnis nutiseadmes, ei saa mööda vaadata ka paljudest küsimustest. Kes hakkab kontrollima, et reegleid täidetakse? Kas õpetajal on jaksu vahetunnis politseinikku mängida? Äkki hakkavad lapsed karmide reeglite tõttu hoopiski salaja, näiteks tualetis nutiseadet kasutama? Või võetakse kooli suisa kaks nutiseadet kaasa, millest vaid üks antakse ära?