„Lõpetage andekate aja raiskamine!“ Ka võimekas laps vajab koolis erituge – kuidas seda saavutada?
Laste andekus on teema, mida saadavad vastakad sõnumid. Sooviks ju lapse tugevusi toetada, aga tekib valehäbi – mis erikohtlemist mu tark laps vajab. Andekuse aktivistid kutsuvad koole üles võimekale lapsele pakkuma eriprogrammi, koolide suhtumine on aga leige, süsteem liigub tibusammudel.
Simona peaks vanuse järgi käima teises, kuid käib juba neljandas klassis. Seda seetõttu, et õpetajad märkasid ta eripära ja toetasid seda. Pauli ema käis pojaga Rajaleidjas, kust sai tõendi, et laps vajab oma kiirema arengu tõttu individuaalset õpet, kuid kool seda millekski ei pea. Joonas alustas suure entusiasmiga sel sügisel esimest klassi, kuid nähes, kui igav seal on, teatas, et ei soovi enam kooli minna...
Eestis alustab igal sügisel 1. klassi sadu või isegi tuhandeid õpiindu täis seitsmeaastasi, kes janunevad uute teadmiste järele, kuid kellel on üks isemoodi hariduslik erivajadus – andekus. Nad haaravad teadmisi lennult, nad on ühel või mitmel alal silmapaistva huvi ja võimekusega.
Kuidas neid lapsi koolis aidata? Kes peaks märkama ja kes tegutsema?