Kujundava hindamise head ja vead
Aina enam koole on esimestes klassides läinud viiepallisüsteemilt üle kujundlikule ehk sõnalisele hindamisele. See võib olla suurepärane abivahend, kuidas laste kohta põhjalikumat infot jagada. Samas sõltub selle mõju paljuski sellest, kuidas õpetaja tagasisidet annab ja mis järeldusi õpilane teeb.

Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse järgi võib iga kool ise otsustada, kas ta kasutab numbrilist või kujundavat hindamist. „Põhikooli esimesel ja teisel astmel võib õpilase hindamisel kasutada kirjeldavat sõnalist hinnangut, millel puudub numbriline vaste. Õpilase koolist lahkumisel või hiljemalt teise kooliastme lõpus tuleb teisendada jooksva õppeaasta sõnalised hinnangud viiepallisüsteemi, mis on aluseks õpilase järgmisse klassi üleviimisel,“ ütleb seadus.