Kas sul on juba õpitud?
Harjumaal elav Kaisa Välk (40) vaatab oma laste Mirjami (9aastane, 3. klass) ja Renno(11aastane, 5. klass) päevikusse korra nädalas, pühapäeviti. Mõlemad lapsed on käinud ka pikapäevarühmas, kus koju antud ülesanded tehakse ära enne mängima hakkamist. Nõnda tekib õppimisharjumus – enne töö, siis lõbu. Algusest peale on Kaisa suunanud lapsi tegutsema nii, et nemad teevad oma kooliasju ise ja vanem vaatab üle. Eriti Mirjam on kohusetundlik ja korralik ning temaga pole kunagi olnud probleeme ega sundimist. Ka Renno puhul ei tea Kaisa ühtegi korda, mil poeg oleks läinud kooli, kodutöö tegemata.
Kaisa leiab, et vastutustunde sisendamine algab pisikestest asjadest – näiteks lased lapsel algusest peale oma koolikoti ise päeviku järgi kokku pakkida. Mis siis, et see võtab kaua aega ja ise saaks kiiremini. “Näen laste pealt, kui kiiresti nad selle oskuse kätte saavad. Aga kui vanem paneb koolikotti ise kokku, teeb ta lapsele karuteene. Ta vabastab lapse vastutusest ja teiseks laps ei tea, mis asjad tal koolikotis on,” arutleb ema.