KUIDAS SAAVUTADA: Igaühele, ka kõige väiksemale lapsele, tuleb anda võimalus oma ülesande eest vastutada.

Ära võta vastutust laste toimingute eest endale. Anna neile ülesandeid ühesõnaliste meeldetuletustena: "hambad", "kingad", "mantel", "kott", "spordiriided". Lepi eelnevalt nende märksõnade tähendus lastega kokku. Näiteks hambad tähendab seda, et laps läheb vannituppa, võtab oma hambaharja, peseb hambad ja paneb oma kohale tagasi nii harja, pasta kui ka rätiku. Kaootilisel ja siblimist täis hommikusel ajal piisab siis neutraalse häälega öeldud sõnast "hambad" ja laps on jälle oma tegemistega järje peal.

EESMÄRK: Et laste ekraani taga veedetud aeg väheneks.

KUIDAS SAAVUTADA: Anna isiklikku eeskuju ja lülita ka enda ekraanid kinni.

Kui sinu väikelaps või teismeline veedab nutiseadmetes, arvutis või teleri ees liiga palju aega, siis näägutamisest paremaid tulemusi annab isiklik eeskuju. Pane ka enda ekraanid kinni ja tee midagi sellist, mis võiks sinu lastele huvi pakkuda. Kasuks tuleb kokkulepe, et magamistubades ei ole ekraane. Kõik mobiili- ja nutiseadmed jäävad ööseks elutuppa laadima. Ka täiskasvanute omad.

EESMÄRK: Et lapsed ei jätaks oma asju igale poole vedelema.

KUIDAS SAAVUTADA: Kui sinu laste laiali jäetud asjad sind häirivad, siis looda suhtlemise, mitte karjumise tulemuslikkusele.

Selle asemel, et tema peale iga päev häält tõsta ja oma reeglite aktsepteerimist nõuda, proovi temaga vestelda, kuidas ennast tunned, kui tema asjad on igal pool laiali. Räägi talle, et väline organiseeritus organiseerib inimest ka sisemiselt. Leidke üheskoos lahendus, olgu selleks siis kasvõi korv tema toas, kuhu ta koju saabudes oma asjad viskab ja hiljem neid siis sorteerib. See on ikkagi parem kui variant, et kõik on mööda elutuba laiali. Mõnikord aitab see, kui lapse toas on rohkem panipaiku: lisariiul, stange või korv on talle oma asjade organiseerimisel kasuks. Kui laps aitab lahendust välja mõelda, on ka rohkem lootust, et ta peab kokkuleppest kinni.