1. Esimene reegel võiks olla, et hommikul enne lasteaeda või kooli ei lülitata valgust sisse ühelegi ekraanile, ka mitte telekale. Õpetajad kinnitavad, et lastel on keerulisem uude päeva süveneda, kui nende meeled on ärkamisest saati ekraanide virvarri meelevallas.

2. Kodus kehtigu ühtsed reeglid kõigile pereliikmetele. Riputage pere teadetetahvlile või külmkapile igaühe arvuti, teleka või nutiseadme kasutamise ajad ning kodused kohustused. Nutineedust toidab igavus ja selle vastu aitab, kui igaühel on teada ka kohustused, mida kodu heaks teha.

3. Tekita kodus nutiseadmete kogumise ja laadimise koht. Koju tulles jätavad kõik, ka täiskasvanud, oma seadmed koridorilauale või elutuppa teleka juurde. Teadetetahvlil märgitud aegadel saab vidinaid kasutada, kuid hiljemalt tund enne magamaminekut tuleb need tuua kogumiskohta.

4. Täiskasvanud peavad olema heaks eeskujuks. Kui teil on arvutis tegemist, öelge lastele, et maksate parasjagu elektriarvet või kirjutate õpetajale kirja – et nad ei arvaks, et te seal lõbutsete.

5. Kui olete sunnitud veetma lapsega aega mõnes järjekorras, püüdke võtta reegliks, et te kumbki ei lahuta sellal meelt nutiseadmega. Pigem ajage juttu.

6. Laps peab ekraaniaja välja teenima. See on ülikõva motivaator. Lepi kokku, et ekraaniaja õigus tekib näiteks siis, kui koolitööde tegemist on alustatud hiljemalt 20 minutit pärast koju jõudmist või kui laps on raamatust peatüki läbi lugenud.

7. Põhjenda oma ootusi, seletades lapsele, et ekraaniaeg on vähe arendav ning sõltuvust tekitav. Eesmärk on tervislikum elu, mitte karistamine.

8. Ideaalne, kui sul oleks päevas vähemalt 20 minutit aega iga lapsega omavahel olla – kas siis vestluseks, ühiseks harrastuseks vms.

9. Magamistuba olgu ekraanivaba – nii täiskasvanutel kui lastel. Arvutis koolitöö tegemine või nutiseadmetes aja veetmine peaks toimu­ma elutoas. Selline elu­korraldus on abiks, et lapsed ei unustaks end seadmete haardesse.

10. Kui teie lapsel juba on arvuti magamistoas, kas seda on siis võimatu elutuppa kolida? Appi tuleb võtta kõrgem diplomaatia. Ei tasu söösta päevapealt konflikti, vaid rääki­da esialgu kaalumisel olevast ideest, mille käigus on lapsel võimalik esineda vastuargumentidega. Jää aga endale kindlaks, sest tervis ja heaolu peavad võitma.