Romantilises suhtes õpime oma partnerit hästi tundma. Üksteise emotsioonide mõistmiseks piisab kehakeele, näoilmete ja hääletooni märkamisest — saame kiirelt aru, kui meie teisel poolel on midagi valesti.

Mis põhjusel su partner viimasel ajal nii kummaliselt käitub? Kas tal on mingi mure või on asi sinus? Kas sa saaksid teda aidata ja miks ta üldse ise sinult abi või nõu pole küsinud? Kas teie suhtega on midagi valesti? Kogu praeguses virrvarris on need vaid mõned miljoneist peas keerlevaist küsimustest.

Oma suhte pärast muretsemine tekitab aga veelgi stressi, mis kandub tihtilugu üle ka su partnerile ja võib üleüldisele olukorrale veelgi laastavamalt mõjuda. Ideaalis võiksid oma kaaslaselt uurida, miks ta kummaliselt käitub, et sa ei peaks enam oma energiat probleemi otsimisele kulutama ja saaksid seda kasutada hoopis olukorra parandamiseks.

Need on kolm hoiatusmärki, et su partner on suhtes õnnetu:

1. Paned tähele muutusi oma partneri käitumises

Sa avastad, et su partner on ostnud videomängukonsooli, millega ta nüüd enamiku oma vabast ajast sisustab, kuigi ta kunagi varem videomängude vastu erilist huvi üles näidanud pole. Või on muutused toimunud hoopis su kaaslase kehakaalus või ta on hakanud riietuma teistmoodi kui tavaliselt.

Seda tüüpi muutused võivad olla märgiks, et su partner on õnnetu ja otsib oma ellu muutusi. Põhjus, miks su partner oma stiili, välimust, käitumist ja huve muudab, võib olla ka soov kellelegi teisele muljet avaldada.

Muidugi, partneri muutumine ei ole alati märk sellest, et tal on tekkinud teine huviobjekt, mõnikord viitab see lihtsalt sellele, et su kaaslane on tüdinud ja tunneb igavust.

Kui su kallim on tujukas, üritab sind muuta, veedab palju aega üksi või teiste inimestega, siis on tegemist aga sinu suhte jaoks punase fooritulega!

2. Su partner on emotsionaalselt kättesaamatu

Üheks märgiks sulle emotsionaalselt sulguvast partnerist on virtuaalne petmine — sinu asemel jagab kaaslane internetis suheldes oma mõtteid kellegi teisega.

Paljud inimesed leiavad, et selline olukord on kindel märk suhte nurjumisest, isegi kui füüsiline kontakt ja seks selle teise inimesega puudub. Psühholoogid, kes keskenduvad „päris” ja internetisuhete uurimisele, leiavad, et internetisuhetel on teatud võlu, mille tõttu need on kohati isegi päris kõrvalsuhetest laastavamalt mõjuvad. Inimene, keda peteti, tunneb, et ta väärib oma partneri tundeid lausa nii vähe, et isegi füüsilise kontaktita virtuaalne suhtlemine teise inimesega on partnerile rahuldustpakkuvam kui ta enda elukaaslane.

Teine võimalus, kuidas partner sinust eemaldub, on muutudes emotsionaalselt kättesaamatuks ja kinniseks. Kui sa küsid oma kaaslaselt, kuidas tal läheb, vastab ta lihtsalt: „Hästi!” Enamik vestlused tuduvad pinnapealsed ja kohati lihtsalt kohustuslikud. Soov mitte suhelda ja oma mõtteid jagada viitab sellele, et su kaaslane end suhtes hästi ei tunne.

3. Su partneril on probleeme unega

Insomnia ehk unetus on depressiooni üks tunnusmärkidest. Samuti viitavad probleemid õhtuse uinumisega ärevusele. Öösel mitu korda ülesärkamine ja rahutuse tundmine on samuti depressiooni märgid. Halva une tulemusena tunneb su elukaaslane pidevat energiapuudust, mis muudab ta pahuraks.

Üks uuring leiab, et halb uni mõjub laastavalt suhtele ja ka vastupidi halb suhe mõjutab und. Kui kummalgi suhte osapooltest on probleeme unega, siis mõjutab see mõlema vaimset ja emotsionaalset heaolu.

Diivanil või külalistetoas magamine on samuti märk sellest, et midagi on mäda. See annab selgelt mõista, et su partner vajab rohkem oma isiklikku ruumi ja ta tunded sinu suhtes on jahtunud, kui ta ei tunne end mugavalt koos magamisega kaasneva intiimsusega.

Parim viis mõistmaks, kas su partner on õnnetu, on seda lihtsalt küsida. Suure tõenäosusega puudub su partneril julgus seda sulle ise öelda ja see muudab pikapeale teid mõlemaid õnnetuks, sest tegelikult mõistate alateadlikult, et midagi pole päris korras, kuid ei julge ka midagi ette võtta, sest kardate, et äkki läheb olukord seda teemat puudutades veelgi hullemaks. Kuid mõtle järele, tegelikult tahad sa ju suhtesse positiivset muutust ja et seda saavutada, tuleb ilmselt just sinul teha esimene samm.