Mis veel oluline, et selliste tegevuste eelarve on ise tehes üsna väike.

Järgnevad mõtted kehtivad ka sõpruskondade ja sugulastega ühiste tegevuste planeerimisel ja läbiviimisel.

Hea oleks lähtuda nendest märksõnadest:

  • õues liikumine on alati parim viis enda tervist hoida ja aega sisustada
  • perekonnad koos, ei toimu vahetut kokkupuudet teiste perekondade või sõprade, sugulastega
  • valitud tegevuste emotsioonid on jagatavad, nagu erinevatel aegdel oleks Everesti vallutanud. Kogemus sama, aga osalemine erinevatel aegadel.
  • Võimaluse korral kasutame virtuaalseid ja nutikaid abimehi.

Fotojaht


Koosta oma kodukoha või valitud linnaosa kaardile fotojahi kaart. Kaartide leidmiseks on parim koht Maaameti Geoportaal: https://geoportaal.maaamet.ee/ Mõtled enne läbi kui pika retke sa oma külalistele soovid korraldada. Arvesta siin osalejate vanust. Raja pikkust saad mõõta sama kaardirakenduse abil.

Eelnevalt lähed märgid välja punktid maha. Punktiks on kiletatud A4 paber, kuhu on peale märgitud tegevus mida seltskonnal tuleb punktis teha, näiteks: „moodustage inimtorn”. Kui soovid kontrollpunkte põnevamalt maha märkida, siis võid ülesande jätta QR koodina. Näidiskaardi leiate siit: http://elamusmangud.ee/kasulike-viiteid

Tegevuse punktis jäädvustate fotosilmaga ja pärast saate läbi sobiva sotsiaalmeedia omavahel jagada ja kommenteerida.

Oluline on ära märkida, et tegevuse algus oleks hajutatud.

Mängud tahvelarvutitega


Sama fotojahti ja lisaks palju teisi põnevaid mänge saab palju mugavamalt ja kiiremalt korraldada kasutades GPS-ga varustatud tahvelarvuteid, kuhu sisse on installeeritud rada koos kontrollpunktidega. Mäng eeldab spetsiaal tarkvara omamist, mida ühekordse ürituse korral kindlasti ei ole mõistlik soetama hakata. Seiklusmäng on mõistlik tellida mis sisaldab vajalike vahendeid, mängujuhti ja ettevalmistatud rada koos ülesannetega.

Võistkondade ülesanne on jälgida tahvelarvutis Google Map-i, leida õiged asukohad ja lahendada põnevad ülesandeid. Mängu võidab tiim, kes kogub kõige rohkem punkte. Punkte saab õigete vastuste eest, seega võib võita ka meeskond kelle läbitud vahemaa on hoopiski kõige väiksem.

Peale üritust on põnev vaadata teekondi, kuidas mängijad liikusid ning analüüsida küsimusi ja vastuseid.

See on mugav ja suurepärane mäng mis alati pakub palju ootamatusi, elevust ja emotsioone.

Rohkem infot seiklusmängust tahvelarvutitega: http://elamusmangud.ee/seiklusmangud-tahvelarvutitega

Autoorienteerumine


Ideaalne viis hoida oma võsukesed kindlas kohas paigas, lastes nad aeg-ajalt õigetes punktides „tuulduma” on autoorienteerumine.

Mängu korraldaja leiab põnevad paigad soovitud mängu piirkonnast, koostab kaardi ja jagab külalistega. Kaardile on märgitud alguspunkt, lõpppunkt ja vahepunktid. Vahepunktid võib läbida suvalises järjekorras. Eesmärgiks võib seada lühima kilometraaziga raja läbimise. See välistab liigse kiirustamise ja külalistel on rohkem aega nautida teekonda.

Mängu võib täiendada lõpu viktoriiniga rajal nähtu osas!

Paadilaenutus (paadi orienteerumine) või kanuumatk


(oluline konsulteerida laenutajaga desinfitseerimise osas)

Paadid annavad sarnaselt autodega hea võimaluse hoida pere ja sõpruskonnad lähestiku, aga samas hoida turvalist viirusdistantsi.

Kes tahab rohkem vaeva näha, siis sarnaselt autoorienteerumisega saab loodusesse maha märkida punktid mis tuleb läbida.

Ja lõpuks…

Kui on soov suuremeelselt pidupäev lõpetada, siis saada oma virtuaalsetele külalistele kulleriga suutäis magusat.

Artikli autor Taimo Nellis on oü Elamusmängud loov- ja tegevjuht, valdkonnaks meeskonna- ja seiklusmängude korralduse ja läbiviimisega sünnipäevadest firmapidudeni. Rohkem mänge ja tegevusi: www.elamusmangud.ee

Jaga
Kommentaarid