Parandamatu kaupleja

See emme on veendunud, et ükski asi pole väärt täishinda. Ei järel- ega esmaturul. Võib juhtuda, et ta hakkab isegi poes müüjaga vaidlema, osutades ühele või teisele tootel olevale või oletatavale veale. Tema põhimõte on, et alati tasub hinnaalandust “kalastada”, sest küsija suu pihta ei lööda.

Pedant


See peamiselt järelturul tegutsev emme ajab igal soetatud esemel luubiga järge ning suudab mitte millestki tekitada sellise skandaali, et internet läheb katki. Nõudes raevukalt oma õigusi, tekitab pedant kõigis ümbritsevates internetikauplejates salajase hirmu — mis saab, kui ta järgmine kord tahab midagi minult osta? Just Pedant on see, kes ostu-müügi gruppides teisi kauplejaid häbiposti paneb.

Preili Täiuslikkus

Preili Täiuslikkus tegutseb samuti järelturul. Teda iseloomustab kasutatud asjade hingehinnaga müümine. Täislikkuse meelest on nii tema ise kui ka tema laps sedavõrd puhtad, korralikud ja pühast vaimust õnnistatud, et nende käes ja seljas ei määrdu ega kulu miski. Reaalsus on paraku teine. Tema ja Pedandi omavahelised virtuaalsed kokkupõrked beebigruppides pakuvad küllaga meelelahutust.

Aardekütt

See emme suudaks ilmselt lausa päevade kaupa teise ringi kauplustes ja basaaridel tuhnida, kui ainult aega oleks. Aardeküti ülim eesmärk on leida esemeid, mida kirjeldab sõnapaar “hea diil”. Head diili iseloomustab omakorda see, kui mõni asjatundmatu on pannud väärtusliku asja olematu hinnaga müüki. Samuti meeldib talle rikutud või hooletult hoitud asju üles vuntsida ning need hiljem kallima hinnaga edasi müüa.

Suure pere emme


See helde loomuga koduhaldjas jagab titekraami paremale ja vasemale pool- või jumalamuidu. Tema kodu on kõikvõimalikest beebiasjadest niivõrd üle ujutatud, et ta ei leia vahel oma lapsigi kolihunnikust üles. Nii on ainus talle jõukohane müügistrateegia asjade kilode või kottide kaupa müük, kuna sortimiseks, triikimiseks ja pildistamiseks pole tal ei aega ega tahtmist. Tihti tõmbab Suure pere emme ligi Aardekütte, kellele meeldib suurtes kottides tuhnida, sest kunagi ei tea, mida hajameelne võib olla niisama ära visanud.

Mõõdu­lindi tädi

Mis on sääre sisepikkus? Aga õlast varrukaotsani? Palju on kaela alt varrukaotsani? Mis on kogupikkus, kaeluse diameeter, kui pikk on lukk, kui sügavad on taskud? Mis on rinnaümbermõõt? Kas vastab suurusele või on varuga? Ja nii edasi ja nii edasi. Kõigile neile küsimustele, mida mõõdulinditädi järjepanu tulistab, ei suuda ükski normaalne inimene vastata. Kaupleja väsib tavaliselt esimese kahe küsimuse peale ning müüb toote edasi mõnele vähem tüütule ostjale.

Visuaalartist

Selle emme kasutatud kaupade fotodest võiks mõni firma vabalt snitti võtta. Oma tite vanad sipupüksid suudab ta oma Skandinaavia disainist pakatavas kodus profikaamera või uusima iPhone’iga sedavõrd isuäratavaks pildistada, et toote enda omadustel või kvaliteedil pole mingit tähtsust. Tihti on tegu tuhandete jälgijatega sotsiaalmeedia mõjutajaga, kes suudab perfektselt turundada nii ennast, oma last kui ka tema vana kraami. Sest andunud jälgijaskond tahab nii väga selle inimese elust osa saada ja parim viis selleks on temalt midagi osta.

Hulgilao juhataja

Mähkmeid, lappe, lutte, sipupükse — kõike saab ja peabki aastateks megapakkides ette varuma. Selle emme majas on viimne kui panipaik kastidest ja pakkidest nii täis tuubitud, et astudagi ei saa. Seejuures pole hulgilao juhatajal kunagi millestki puudust ning tõenäoliselt elaks ta oma tittedega üle ka zombie apokalüpsise. Ta oskab sulle nii muuseas nimetada ka kõik sotsiaalmeediagrupid, kus mõni soodne hangeldamine käimas on.

Fake-firmakas


Emme, kes ise ja kelle beebi on pealaest jalatallani riietatud Türgist, Egiptusest või mujalt kahtlastest piirkondadest soetatud firmamärkidega nagu Guess, Armani, Gucci ja Chanel. Au sees on sitsid-satsid, leopardimustrid, tutid, lehvid ja muu tilu-lilu. Müügikuulutusse on vahel märgitud, et tegu on originaaliga, kuna alati on lootust, et potentsiaalne ostja ei tee originaalil ja turukaubal vahet. Vähem nahaalne Fake-firmakas reklaamib aga oma kaupa julgelt soodsa võltsinguna ning rõhutab, et mitte keegi ei tee vahet.

Investeerija

Tema ei soeta esemeid lastele kandmiseks, vaid äritegevuseks. Investeerija puhul on tegu väga strateegiliselt mõtleva emmega, kes ajab muu hulgas taga ka boonuspunkte ja haistab ülitäpselt, millise tootja milline toode hiljem defitsiidiks muutub. Au sees on Eesti ja Skandinaavia disain nagu Dadamora, Breden Kids, Gugguu Kids, Molo Kids, Polarn O. Pyret jne. Kui mõnes beebigrupis tulevad aeg-ajalt müüki ühe või teise eelpoole nimetet tootemargi tutikad siltidega hilbud, siis tea, et oled kohtunud Investeerijaga.

Soodushunt

See emme on natuke sarnane Investeerijaga, kuna ka teda erutavad sooduspakkumised, kuid vastupidi kainelt mõtlevale kalkuleerijale läheb soodushundil silme eest mustaks kohe, kui ta allahindlust silmab. Mida suurem soodustus, seda vingem! Tal puudub igasugune arusaam sellest, 600-eurose ostukorvi 50% soodsamalt soetamine pole mitte 300 euro säästmine, vaid 300 euro kulutamine. Iga kuu vanemahüvitisejärgsetel päevadel valdab soodushunti must masendus ja ostupohmell. Kuu lõpupoole transformeerub ta Investeerijaks, kes raha vabastamiseks paiskab gruppidesse müügile uusi, siltidega asju.

Ihnur

Kes senti ei korja, see eurot ei saa! Nii mõtleb Ihnur, kellel ei tõuse käsi midagi niisama ära andma või annetama — müüki läheb iga viimne kui pudipõll ja lelu, mis üle jäänud. Olgu see pealegi plekiline või katki. Tema kannatlikkus postitada mööda ilma laiali üksikuid asju, mille saatmiskulu on kallim kui saadetis ise, on suisa imetlusväärne. Suure pere emme satuks ilmselt hüsteeriasse, kui keegi paluks tal sama ülesannet sooritada.

Proua Ükskõiksus

Sellel emmel on võrdlemisi poogen, mis saab edasi nendest riietest, mis tema lapse seljast edasi rändavad. Müügikuulutusse on kenasti kirjutatud, et tegu on palju kantud esemega, või juures märge, et tootel on plekk, mille puhastamisega ei viitsita tegeleda. Tema jaoks on lihtsam uus asi osta kui vana hooldamisega tegeleda ning seetõttu on Ükskõiksus Ihnurite ja Aardeküttide täielik lemmik. Tegu on ju suurepärase võimalusega soetada potentsiaalset midagi, mille üles vuntsimine tasub end rahaliselt ära.

Šopahoolik


Selle emme meelisajaviide on beebi riietamine, ehtimine ja pildistamine. Ta suudab veeta päevi, nädalaid, võib-olla isegi kuid ja aastaid internetipoodides surfates, olles kursis kõigega, mida kuskil pakutakse. Tema telefoniekraan kubiseb poodlemisäppidest ning tal on mitu krediitkaarti, mida vaheldumisi kasutada. Šopahooliku ostu- ja soovikorvid on pidevalt täis laotud ning rahavoog pangakontolt maksekeskusesse katkematu. Eelistab soetada uusi esemeid, kuna kellegi vanu asju ta kasutada ei taha. Ta on hübriid Soodushundist, Investeerijast, Visuaalartistist ja Hulgilao juhatajast.

Laenutaja

Uue aja mood on aga beebiriideid mitte üldse osta, vaid hoopiski laenutada. Need emmed on tõelised hipsterid, kes hoolivad eelkõige keskkonnast (ja natuke ka rahast). Nimelt on beebiriiete laenutamine oluliselt kavalam, kui ostmine, sest pääsed halastamatust järelturust, kuid osaled ringmajanduses.

Jaga
Kommentaarid