Ema: pingutuste ja kohustuste vaba lasteaia-aeg maksis mu lapsele kätte kohe 1. klassi alguses
"Kui ta oli lasteaiaealine, tegin teadliku valiku, et lasen tal olla laps nii kaua kui võimalik, mis tähendas võimalikult vähe kohustusi ja pingutusi. Hakkasin mõtlema, et pole pidanud lapsele varem õpetama, mida tähendab pingutus, aga koolis sellest ei pääse," kirjutab koolitaja ja ema Kärt Kase.
"Mu laps läks esimesse klassi ja pidi hakkama kirjatähti harjutama, aga ta ei osanud ega tahtnud pingutada," arutleb Kärt ja võtab teema pikalt ja põhjalikult lahata.
Tallinna Ülikooli koolipedagoogika õpetaja Triin Ulla märgib: “Pahatihti peame pingutust häbiväärseks." Ta selgitab, miks on teadlik pingutus väga tähtis osa õppimisest ja õpetab, kuidas innustada lapsi pingutama. Mis on levinumad vead, mida vanemad seejuures kogemata teevad?
Ludvig Tasane (43) on põhikohaga tööl Eesti Jalgpalli Liidus ja treener. Ka tema peab “pingutust” natuke negatiivse alatooniga sõnaks ja usub, et ka lapses võib see tekitada tunde, et ta peab tegema midagi, mis on juba eos vastumeelt. Talle meeldib kasutada üht teist väljendit ning tal on väga põhjalik ja töötav teooria, kuidas lapsi motiveerida.