“Pärast kolmanda lapse sündi hakkasime teineteisest aina kaugenema. Varem oli naine minu päralt, kuid nüüd oli meil mitu last, kes otsustasid meie elu ja vabaduse üle,” tunnistab loos Peeter.

Mida nad omast kogemusest soovitavad?

  • Leia aega iseendale ja ka ühist aega paarilisega. Eriti tore, kui teil on ka ühine hobi.
  • Õpi küsima ja vastu võtma abi. Olgu selleks päritoluperekond või sõbrad, paluge vahel neid lapsi hoidma, et saaksite tegeleda enda ja partneri vajadustega.
  • Märka oma kaaslast. Kui tema käitumises või suhtumises toimub järsk muutus, võib see viidata depressioonile.
  • Ära otsi võimalusi, kuidas taastada suhet, mis teil oli enne lapsi, vaid proovige muuta praegune suhe selliseks, mis teid mõlemaid rahuldab.
  • Teadvustage muresid – see on juba suur samm paranemise poole. Kui tunnete ära ja tunnistate, et olete depressioonis, saate leida võimalusi, kuidas sellest välja tulla.
  • Ärge oodake, kuni jõuate tupikusse, otsige juba varem abi perenõustajalt, psühholoogilt või psühhiaatrilt.
  • Raseduse ajal ja lapse aastaseks saamiseni saad tasuta vaimset tuge. Vaata: rasedus.ee