Laste unevajadus muutub vanusega ja kindlasti erineb ka individuaalselt, ent üldised suunised on: väikelapsed vajavad 10-14 tundi und, koolilapsed 9-11 ning teismelised 8-10 tundi.

Aga kuidas liigutada magamaminekuaeg väikelastel varasemaks? Kella nad ei tunne ju?

See teebki asja lihtsamaks - sina saad nende bioloogilist kella nihutada tänu sellele. Juba väiksest peale peaks lapse magamamineku juurde kuuluma teatav rutiin, sellega tuleks lihtsalt alustada varem.

Näiteks tund enne voodissejõudmist võiks juba kasutada mahedamat valgust, tegeleda vaid rahulike asjadega - joonistamise, lugemise või unejutu kuulamisega. Kindlasti peaks osa sellest olema ka hambapesu ning WCs ja pesemas käimine, siis ööriietesse pugemine.

Kui olete harjunud sellega alustama näiteks kell 21, siis tähtsaim, mida muutma pead, on sinu enda harjumus alustada kell 21 - proovi kell 20.00 kas või järgmine kord alustada, esimestel õhtutel säti selleks kas või meelespea telefoni. Ära heida meelt, kui see esimese nädalaga kohe soovitud tulemust ei too, sest mitte ainult lapse, vaid ka sinu harjumused vajavad ju siinkohal ümberkujundamist, ehk veidi ka ülejäänud pere õhtused tegevused.

Juba kahe nädala pärast peaks aga nii vanematel kui lapsel uus tsükkel paigas olema ja kõigi parem tuju tänu sellele ka tagatud. Kindlasti on tähtis neid rutiine järgida ka vanavanematel ja hoidjatel ja tutvustada uut varasemat plaani kõigile, kes lapse uneaegadega seotud on, et ebastabiilsemaks see hoopis ei muutuks, mis väikese inimese segadusse ajada võib.

Lapsed, kes läbivad igal õhtul enne magamaminekut samas järjekorras samad tegevused, uinuvad kiiremini, magavad sügavamalt, st ei ärka öösel üles ja magavad umbes tunni võrra kauem, selgus Philadelphias asuva St Josephi ülikooli teadlaste uuringust. 14 erinevast riigist pärit ja rohkem kui 10 000 osalejaga uuringust tuli välja ka see, et lastel, kes öösiti paremini magavad, esineb päeval vähem käitumisprobleeme.

Tulemused ei erinenud riigiti ega rahvuseti — nii USA, Hiina, Itaalia kui India emade vastustest oli välja lugeda, et stabiilne une-eelne rutiin on parema une ja parema käitumise võti.

Sa oled hädas beebi unega? Siis on see videokoolitus sulle loodud: Su beebi ei maga hästi ja nutab? Tee nii ja terve pere saab jälle magada!