Kui sulle on muret tekitanud see, et sinu laps on varane ärkaja, siis ära muuda lapse unes midagi. Muutub ainult võib-olla harjumuspäraseks muutunud kellaeg tegevuste juures. Lapse ööpäevarütm jääb samaks, aga muutub kõigi tegevuste kellaaeg. Kasutage magamistoas pimendavaid kardinaid. Siinjuures tuleb jälgida ainult seda, et lapse ärkamine ei muutuks tasapisi siiski varasemaks ning unetunde väheks ei jääks. Selline lähenemine sobib laste puhul, kes ärkavad, sest nende loomulik keharütm nii ütleb, mitte ei ärka mingi segaja või muu probleemi tõttu.

Uue kellaajaga kohanemine

Kui soovid, et ka peale kella keeramist kellaajad klapiks nii nagu enne ja sinu lapse puhul ei toimiks päeva pealt tunni ajase muutuse tegemine, siis tee seda samm-sammult:

Hakka 15 minuti kaupa liigutama kogu ööpäeva tegevusi soovitud suunas alates hommikusest ärkamisest. Söögi ajad, vahepalad, uinakud, harjumuspärased tegevused nagu õues käimine või vannitamine.

Anna lapse loomulikule keharütmile keskkonna abil märku, et on öö või päev. Kui tahad, et su lapse keha harjuks, et sellel ajal on öö, siis keskkond olgu ka vastav ja vastupidi.

Öö ajal väldi valgust (eriti telekat jm ekraane, sest tihti võib vara ärkamist tekitada või süvendada esimese asjana tv käima panemine), liigutused rahulikud, hääletoon vaikne.

Päevast märku andmiseks olge võimalusel loomuliku päikesevalguse käes või pange tuled põlema, hääl valjem, tegevused aktiivsed.

Liigu 15 minuti võrra edasi 1-3 päeva tagant.

Veel võimalusi

Kui sinu laps nii tundlik sellistele muutustele pole, siis võid ka:

Lihtsalt vooluga kaasa minna ja lapse õhtul magama panna uue kellaaja järgi.

Anda üleminekuks paar päeva. Mõlemal päeval liikuda poole tunni jagu.

Marianne Tobro tegemistega saab kursis olla Instagrami-lehel @marianne.tobro SIIN ning tema kodulehel SIIN!