Laps peab end õppimiskohas hästi tundma

Sirge sõnul tasuks õppimiskohta kujundades silmas pidada, et laps peab tundma ennast seal hästi. Tal peab olema mugav ja õppimiskoht peab toetama tema tervist, sest lapsed harjuvad ebatervislike kehaasenditega kiiresti.

“Kui olemasolev mööbel on reguleeritav, siis tõstke see lapse kasvades kõrgemaks. Võimaluse korral võiks ka lapse enda käest arvamust küsida - võib-olla motiveerib teda laua taga töötama hoopis istumispall,” soovitab ta.

Ergonoomika aitab kohandada õppimiskohti erivanuses lastele, sest kõik on reguleeritav. “Kui valida üks reguleeritav käetoetusega laud ja sadultool, saavad seda kasutada nii laps, kes õpib teises klassis kui ka laps, kes õpib kaheksandas. Köögilaua taha saab samuti sättida mõnusa koha, näiteks lisada sirge lõikega laua ette käetoe ja panna selja taha padi nimmeosa toetuseks,” pakub Sirge lahendusi, kui peres on erivanuses lapsi.

Kui lapsi on peres mitu ja nad peavad jagama lisaks toale ka õppimiskohta, tuleks olukorrale läheneda leidlikumalt. Ergonoomika põhimõtteid järgides saab paremaid tingimusi luua ka soodsamate abivahenditega ning nende abil luua õppimiskohad lisaks teiste laudade taha või isegi reisil olles. Samad universaalsed põhimõtted kehtivad nii laste kui täiskasvanute puhul, sest meie kehad vajavad toetust ühtviisi.