Erinevalt ameeriklaste teooriast on vaja mitmesuguste meediavahendite tarbimise otstarvet hinnata hoopis individuaalselt, võttes arvesse lapse vanust, tema isiklikku vajadust ning perekonnale olulisi tegevusi nagu omavaheline suhtlus, trenn ja uni. Kui ekraanidele kuluv aeg eelpool mainitud tegevuste olulisust lapse jaoks ei vähenda, on kõik korras. Kui midagi jääb aga liigse tahvelarvuti, nutitelefoni või teleri vaatamise tõttu tegemata, tuleb lapse heaolu silmas pidades asuda tema ekraaniharjumusi muutma.

Kuningliku Pediaatriakolledži õppejõu dr. Max Davie hinnangul tuleb lasta vanematel endil hinnata, millised on iga pere vajadused ja reeglid. “Kuigi on mitmeid seoseid kehvema füüsilise ning vaimse tervise, unetuse ning rohke ekraaniaja vahel, ei saa me kindlad olla, et see on ainus faktor, mis tervist mõjutab. Tähtis on võtta asja mõistusega, kõike üle reguleerimata. Kui teil polegi televiisorit, on ka see täiesti normaalne. Kui aga laps vaatab päevas televiisorit 35 minutit kauem kui seni soovitatud norm sätestas, ei juhtu samuti midagi,” nendib dr. Davie.

Kuna lastekasvatuses puuduvad reeglid, mis kehtiks ühtmoodi kõigile lapsevanematele ja lastele, on Northwesterni Ülikooli meditsiiniteaduskonna kliinilise pediaatria spetsialisti Scott Goldsteini sõnul oluline hoida end pigem kursis sellega, mida lapsed ekraanidelt jälgivad. “Kui veedate terve õhtu näiteks dokumentaalsarja “Planeet Maa” seltsis, on see tunduvalt intelligentsem tegevus kui vaadata tundide kaupa Youtube’i videosid sellest, kuidas influencerid karpidest asju lahti pakivad. Probleem peitub mitte aja kestuses, vaid selle otstarbekas kasutuses,” leiab Goldstein.