3. klassi distantsõpe on suurepärane. Videotunde on päevas kolm - üldjuhul need on kõik üks aine ja tunni pikkus umbes 35 minutit. Lapsed õpivad koos, vajadusel õpetaja seletab uuesti. Õppimised e-koolis kirjas kenasti ka. Kui märkamata midagi jääb, siis õpetaja paneb teate e-kooli või kirjutab mulle kui emale. Tööde esitamisega ei ole mingit kindlat kellaaega märgitud, pigem annab õpetaja aega kaks päeva töö esitamiseks. Kõik on täiskasvanutasemel ja väga lapsi arvestav. Ja siinjuures on tegemist vanema õpetajaga.

5. klass

Selle kohta võiks öelda aga ilustamata, et täielik p*rse! Vabandust ropendamise eest, kuid muud olukorra kirjeldamiseks ei oska ütelda. Jah, mu poeg ei ole üliviks ja ääretult tubli oivik, kuid ta on inimene. Tavaliselt olid ta hinded kolmed-nelja-viied, üksikud kahed ja neidki pigem sellest, et ise töid päevikusse ei kirjutanud ja õpetaja jättis e-kooli märkimata.

Tänane distantsõpe on aga kujundanud lapsele arvamuse, et õpetaja kiusab ja norib teda, ei aita, õiendab ja möliseb. Igal teismelisel on raskeid aegu, kuid õpetaja on tõeline perfektsionist. Kas aga perfektsionist sobib algklasside õpetajaks just...?

Kirjeldan teile olukorda: kui veebruaris distantsõppele jäädi, algasid tunnid video teel kell 8. Iga jumala päev. Tund kestis nagu kooliski 45 minutit, vahetund 10 ja siis jätkusid tunnid. Ja niimoodi 6, vahel lausa 7 tundi järjest. Täpselt nagu iga päevane kool ja tunniplaan ette näeb. Nüüd mõned nädalad on tunnid alanud õnneks kell 9.

Tunni eeskirjad on, et laps istub tunnis ja kaamera peab olema sisse lülitatud. Kui sul on kaamera välja lülitatud, saad heal juhul lihtsalt terve klassi ees tänitada, aga võib juhtuda, et on ka märkus e-koolis. Märkused saab ka selle eest, et õpilane hilineb tundi. Kui tunnid algavad täistundidel, siis näiteks 9:01 tuleb esimene märkus: miks kaamera ei tööta, 9:02 miks hilined tundi....

Ma ei usu eluilmaski, et peale tunni kella helinat 1 minut hiljem tavakoolis tegeletakse juba õppimisega. No lihtsalt ei usu. Üks asi on märkuste saamine, teine asi on pidevalt nagu riielda saamine. Ma olen neid tunde kõrvalt kuulanud ja kuulanud ja ütlen ausalt- mõni inimene sobib õpetajaks, mõni mitte. Täiesti vale ala on selle õpetaja poolt valitud.

Tööde esitamine on vahel nii kaootiline, et hoia kahe käega peast kinni - mida selle tööga soovitakse saada? Pidevalt saadetakse tagasi ka töid selgitusega: loe töö juhendit. Aga seletus? Mis läks lapsel valesti? Kus läks valesti? Ühte tööd saatsime õpetajale hindamiseks neli korda.

Kaks viimast korda tegin tööd mina, puhtalt sellepärast et aru saada, mida õpetaja saada tahab. Kui laps küsib üle, et ma ei saa aru, mis tegema peab, tuleb vastuseks: loe tööjuhendit - seal on kõik kirjas. Ju laps ei saanud aru, eks ole, ega muidu ta ju ei küsiks.... tänaseks minu laps abi õpetajalt ei küsi enam.

Kogu selle pinge juures, tunneb 5. klassi poiss ka ebaõiglust. Tema arvates on ebaõiglane, et temal lõppevad tunnid alles kella 14 paiku, teistel on maksimaalselt kolm neid päevas.

8. klass

Kui temal eelmise aasta kevadel ühtegi videotundi ei toimunud, siis nüüd toimub. Tunnid ei ole ülemäära pikad, vaadatakse oluline üle ja palju on iseseisvaid töid. Kui laps ei suuda/viitsi/taha jälgida, tulevad ka kiirelt tegemata tööde ja mitte arvestatud märked. Üldjuhul olen 8. klassi lapse õppega rahul – see on stressivaba õppimine.

Ma aitan kõiki nii, kuidas saan. Olen õpetaja ja koristaja, psühholoog, sotsnõustaja, kokk, oma ameti pidaja, ema, sõber, abikaasa. Mees ei julge enam ühtegi paberit kuskil liigutada, sest äkki kellelgi läheb mingi järg käest.

Tänu mehe õhtustele abile on meil õhtul söök laual ja elamine enam vähem korras. Mul on telefon erinevate klasside töödest punnis, WiFi annab vahel otsad eriti siis kui korraga kolm last videotundides ja ise pean ka tööd tegema.

"Kodukool" on Pere ja Kodu aprillikuus ilmuvate lugude sari, kus emad ja isad räägivad kirjutavad meile avameelselt oma distantsõppekogemustest, mis on sama erinevad kui lapsed ise. Kui sinagi tunned, et soovid oma lugu samal teemal jagada - olgu siis mured, rõõmud või kiitus koolile, pane see julgelt teele merje.merdik@perejakodu.ee või läkita teele meie Facebooki-postkasti SIIN!